جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
چرا گوشی شارژ نمی شود؟

 

باشگاه خبرنگاران: ممکن است راه حل مشکل، بسیار ساده باشد. بیشتر مشکلات شارژ باتری گوشی و تبلت به کابل و یا درگاه  USB مربوط می شود. اگر تبلت یا گوشی شما شارژ نمی شود ادامه گزارش  را بخوانید.
 
چرا گوشی شارژ نمی شود
 
این مشکل در شرایط مختلفی اتفاق می افتد.حتی زمانی که گوشی شما به برق متصل است و شارژ نمی شود یا خیلی آهسته شارژ می شود. این یک مشکل مشترک بین کاربران گوشی های هوشمند است و راه حل های ساده ای هم دارد.
 
برطرف کردن مشکلات باتری گوشی
 
درگاه USB گوشی را تنظم کنید
 
سریع ترین و گاهی موفق ترین راه حل این است که با استفاده از یک شی ظریف مانند گیره کاغذ، گوشی خود را تعمیر کنید. مشکل از آن جاست که اتصال سیم و درگاه USB به خوبی برقرار نمی شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را خاموش کنید، در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کرده و با گیره کاغذ به آرامی قسمت درونی درگاه USB گوشی را به بالا فشار دهید. اما مراقب باشید که آن را نشکنید زیرا متحمل هزینه بسیار زیادی خواهید شد. سپس باتری گوشی را در جای خود بگذارید و گوشی را روشن کنید و به برق وصل نمایید. در 90% مواقع این تمام کاری است که باید انجام شود. اگر گوشی خود را در جیب شلوار خود می گذارید، ممکن است بر روی درگاه USB را جرم و نخ شلوار بپوشاند و از اتصال درست کابل و گوشی جلو گیری کند. بهتر است با استفاده از اسپری هوای فشرده، درگاه USB گوشی خود را تمیز کنید.
 
کابل شارژر را عوض کنید
 
سست ترین عنصر در گوشی، سیم شارژر آن است، نه آداپتور آن.  ساده ترین راه برای عیب یابی سیم شارژر این است که گوشی خود را با کابل های مختلف به برق وصل کنید و نتیجه را بررسی نمایید. اگر مشکل از سیم شارژر نبود، آداپتور خود را امتحان کنید. توجه داشته باشید که آداپتور های مختلف، مدت زمان های متفاوتی برای شارژ گوشی سپری می کنند. ولی در نظر داشته باشید که برای شارژ گوشی خود حتما از شارژر های اصلی شرکت سازنده گوشی استفاده کنید.

گوشی خود را در نزدیکی آب و یا شرایط خیلی گرم و مرتوب شارژ نکنید. همچنین از بیش از حد شارژ کردن گوشی بپرهیزید. شارژ کردن در طول شب زمانی که گوشی شما فقط 2 یا 3 ساعت برای شارژ شدن نیاز دارد، کار درستی نیست. البته بعضی از گوشی ها زمانی که باتری آن ها کامل شارژ می شود جریان برق را قطع می کنند اما این قابلیت همیشه به درستی کار نمی کند و ممکن است به گوشی شما خسارت وارد کند. اگر می خواهید شارژر گوشی خود را عوض کنید، حتما دقت داشته باشید که بازار قطعات گوشی، سرشار از لوازم جانبی غیر اصلی و جعلی است. مطمئن شوید که از لوازم و شارژر اصلی استفاده می کنید.
 
برطرف کردن مشکلات باتری گوشی
 
باتری را عوض کنید
 
باتری ها برای همیشه عمر نمی کنند و بعد از چند سال استفاده دچار مشکلاتی می شوند. هرچه بیشتر باتری خود را شارژ کنید و از گوشی استفاده کنید، زودتر احتیاج به تعویض باتری خواهید داشت. حتی در بعضی مواقع باتری هایی با طول عمر کمتر از یک سال احتیاج به تعویض داشته اند. بعضی از باتری های معیوب به سادگی قابل مشاهده و تشخیص هستند. زیرا این باتری ها معمولا یا نشت می کنند یا پف می کنند. اگر باتری کوشی شما قابلیت خارج شدن از گوشی را ندارد، گوشی را به پشت بر روی یک سطح صاف بخوابانید و به دنبال باد یا پف و یا برآمدگی بر روی سطوح آن باشید.

اگر باتری گوشی شما دچار مشکل شده است و گارانتی آن نیز به پایان رسیده است(گرچه بیشتر گارانتی ها شامل مشکلات باتری نمی شوند) وقت آن شده است که به فکر یک باتری جدید برای گوشی خود باشید. توجه کنید که هر باتری با هر قیمتی را بر روی گوشی خود جا گذاری نکنید و حتما از باتری های اصلی مربوط به گوشی خود استفاده کنید تا از ورود خسارت های جدی به گوشی جلو گیری کنید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: