جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
حضور پر شور شهروندان در دو جشنواره آسمان آبی و زمین پاک

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،جشنواره فرهنگی آسمان آبی و زمین پاک و تفریحات ورزشی و بازی های بومی و محلی در دومین روز از فعالیت خود در پارک آموزش ترافیک پذیرای جمع کثیری از شهروندان بود که با شوق و رغبت در این مراسم حضور داشتند.

عصر روز گذشته و در دومین روز از فعالیت دو جشنواره آسمان آبی و زمین پاک و تفریحات ورزشی و بازهای بومی و محلی که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و امور شهری و محیط زیست منطقه تدارک دیده شده است جمع کثیری از شهروندان منطقه از این برنامه ها استفاده کردند.

این گزارش می افزاید در این نمایشگاه با محوریت قرار دادن راهبردهای اصلی شهرداری تهران به موضوعات و مسائل روز و چالش ها و دغدغه های شهروندان از قبیل حفظ محیط زیست شهری، فضای سبز، فرهنگ صحیح ترافیکی، ایمنی شهر، سیما و هویت شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، حمل و نقل و ترافیک و خط سفید، بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و... پرداخته شده و برنامه های آموزشی با رویکرد افزایش سطح آگاهی شهروندان و فرهنگ سازی تدارک دیده شده است.

گفتنی است اين نمايشگاه ترغيب کننده و مشوق مردم براي حفظ محیط زیست است و مي تواند با جلب افکار عمومی و مشارکت شهروندان کمک خوبي براي وضعيت آن منطقه باشد. در غرفه های این نمایشگاه صحبت از اهمیت فضای سبز و راه های نگهداری از گیاهان با انجام مشاوره و توزیع کتاب ها و بروشور، کاهش آلاینده ها، راه های استفاده بهینه از انرژی و کاهش مصرف آن، برگزاری مسابقات، ارائه مشاوره رایگان، فرهنگ صحیح عبور و مرور و آشنایی با خط سفید، حفظ سلامت جسمی و روح، ایمنی و بهداشت است.

عرضه و فروش کتاب با تخفیف ویژه، مسابقه عکاسی شهر ما خانه ما، کرسی هنرمندان و آموزش کارهای هنری به صوت رایگان، نمایش برای همه، ثبت نام شمسه و مشکات، کاردستی از دور ریختنی ها، تفکیک زباله و ... خلاقیت، توزیع کیسه های برزنتی، کیسه های نان خشک، گالری عکس آسمان آبی و زمین پاک و خط سفید و عفاف و حجاب از دیگر برنامه های این جشنواره است.

شایان ذکر است برنامه های استیج نیز با محتوای آموزشی و مضامین شاد و هنری و فرهنگی و اجتماعی از تئاتر و شعر خوانی و موسیقی و سنتی و پاپ گرفته تا مباحث مربوط به آموزش های شهروندی ویژه خانواده ها برای توسعه و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و عبور و مرور و تفکیک زباله از مبدا هر روز هنگام عصر در حال برگزاری است و این فعالیت های منسجم حاکی از عزم مدیریت شهری منطقه برای توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی می باشد.

جشنواره تفریحات ورزشی و بازی های بومی و محلی

جشنواره تفریحات ورزشی و بازی های بومی و محلی همزمان با اجرای جشنواره آسمان آبی وزمین پاک در ضلع جنوبی محوطه پارک آموزش ترافیک حال برگزاری است.

این جشنواره پرمخاطب توسط اداره ورزش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه دایر شده و میزبان ورزشکاران و ورزش دوستان می باشد.

گفتنی است، رویکرد این برنامه افزایش روحيه شادابی و نشاط و تندرستي در بين شهروندان، احياي بازي هاي بومي و محلي بين جوانان و نوجوانان، غني سازي اوقات فراغت در تابستان، گسترش فرهنگ ورزش شهروندي و همچنين حضور همه اعضاي خانواده در کنار هم در يک فضاي شاد و مفرح است و علاوه بر برگزاری برنامه های روی سن، غرفه های ورزشی نیز با عناوین فوتبال دستی، تنیس روی میز، دوچرخه، طناب زنی، مچ اندازی، بدمینتون، دارت، گل کوچک، شطرنج، گانیه و لیله، ماشین برقی، ماهیگیری، دومینو، برج هیجان، بازی های بومی و محلی همه روزه به مدت یک هفته تا جمعه ویژه اقشار مختلف شهروندان، ورزشکاران و ورزش دوستان دایر خواهد بود و از عموم شهروندان دعوت می شود تا در این نمایشگاه حضور بهم رسانده و ضمن بازدید از فعالیت های صورت گرفته از برنامه های شاد و متنوع بهره مند شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: