جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
سنگر امروز حل مشکلات اقتصادی و اشتغال است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران عنوان داشت: اگرچه این شهدا یک روز در عملیات خیبر، جزایر مجنون، کربلای 4 و ام الرصاص به شهادت رسیدند اما ما این را باور داریم که فرهنگ زندگی شهدای ما مسئولیت پذیری و وجدان کاری بود. اگر آن روز مبارزه در میدان جنگ سنگر ما بود، امروز حتما حل مشکلات مردم، حل مشکلات اقتصادی و اشتغال سنگر ما است و اینجا هم باید با فرهنگ ایثار و گذشت، به صورت خالصانه مجاهدت کنیم .

دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران عصرروز گذشته طی سخنانی در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس، ضمن تسلیت شهادت امام جواد الائمه (ع) عنوان داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که این توفیق نصیب ما شد تا در چنین روزی در مراسم تشییع شهدا در این منطقه حضور داشته باشیم؛ چرا که این منطقه در تهران و ایران با فرهنگ شهدا عجین شده و بیش از چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که بدون شک مایه افتخار کشور است.

وی عنوان داشت: ما توفیق داریم تا در چنین روزی، دو شهید عزیز را در اینجا به خاک بسپاریم؛ شهدایی که همه ما مدیون آن ها هستیم و به روح پر فتوح این شهدا درود می فرستیم که هم دیروز  و هم امروز ما آغشته به شمیم ایثار این عزیزان است.

شهردار تهران عنوان داشت: امروز همه ما این باور را داریم که اگر امنیت در کشور ما وجود دارد، به برکت خون شهدا است؛ در شرایطی که همه منطقه ناامن است و مردم هیچ آسایش و آرامشی ندارند اما کشور ما که بد خواهان زیاد و دشمنان کینه توز و بد ذاتی دارد که به دنبال بر هم زدن آرامش و امنیت این کشور هستند، امروز در امنیت کامل قرار دارد.

دکتر قالیباف عنوان داشت: ما هرگز منکر تلاش نیروهای امنیتی نیستیم بلکه به همه آن ها خدا قوت می گوییم و  دست همه آنها را می بوسیم اما باور قلبی همه ما این است که امروز امنیت، قدرت، عزت و افتخار ما مدیون این شهدا است. تا زمانی که این فرهنگ ایثار و از خودگذشتی در کشور ما وجود داشته باشد، مطمئن باشید همیشه با عزت، افتخار و امنیت زندگی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جوانان، عنوان داشت: ما هم مثل شما این را قبول داریم که شرایط نسبت به گذشته عوض شده است اما همه باید باور داشته باشیم که با وجود عوض شدن شرایط، هرگز اهداف انقلاب تغییر پیدا نکرده است. ما بر این باوریم که جهاد همچنان ادامه دارد.

شهردار تهران عنوان داشت: اگرچه این شهدا یک روز در عملیات خیبر، جزایر مجنون، کربلای 4 و ام الرصاص به شهادت رسیدند اما ما این را باور داریم که فرهنگ زندگی شهدای ما مسئولیت پذیری و وجدان کاری بود. اگر آن روز مبارزه در میدان جنگ سنگر ما بود، امروز حتما حل مشکلات مردم، حل مشکلات اقتصادی و اشتغال سنگر ما است و اینجا هم باید با فرهنگ ایثار و گذشت، به صورت خالصانه مجاهدت کنیم. قطعا اگر این شهدا امروز در میان ما بودند نیز همین راه را انتخاب می کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز مقام معظم رهبری تا این حد بر اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند باید بدانیم سنگر مبارزه با مشکلات اقتصادی کجا اس؛  امیدوارم با بازآفرینی همان روحیات دوران دفاع مقدس امروز نیز در سنگر خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها خدمت کرده و به دور از همه حب و بغض ها تلاش کنیم تا خالصانه گره ای از کار مردم باز شود.

دکتر قالیباف تصریح کرد: بدون شک ما امروز مدیون خانواده های معظم شهدا خصوصا در مناطق محروم هستیم که در دوران دفاع مقدس پشت سر نظام ایستادند و بچه ها، همسران و فرزندان خود را به میدان جنگ فرستادند. از همین جهت امام راحل (ره) فرمودند یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهیم.

شهردار تهران در پایان گفت: این وظیفه ما است که توجه به مناطق محروم و مستعضف را در اولویت قرار دهیم و در برنامه های خود به آن توجه کنیم؛ همچنین دعا می کنم تا خداوند این توفیق را به همه ما دهد که بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: