جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 شهريور 1394     
آغاز به کار 64 اتوبوس برقی در تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از بهره برداری یک خط اتوبوس برقی حد فاصل خیابان 17 شهریور تا میدان خراسان همزمان یا آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: هم اکنون 64 دستگاه اتوبوس برقی مراحل نوسازی آن به اتمام رسیده است و همزمان با آغاز مهر ماه این تعداد اتوبوس در یکی از دو خط  وعده داده شده آغاز به کار خواهند کرد.

 سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، از ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد و اظهار داشت: در شرایط کنونی اعتبارات مورد نیاز جهت خرید اتوبوس های استاندارد برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی تنها از طریق شهرداری تامین می گردد و هیچ گونه حمایتی از سوی دولت اعمال نشده است.

وی افزود: برای اینکه فرایند نوسازی روند رو به رشدی را طی نماید می بایست همه سازمان های دست اندر کار که در جهت کاهش الودگی هوا، ساماندهی ترافیک شهری، و ایجاد امنیت در حمل و نقل درون شهری فعالیت می کنند به تعهدات خود عمل نمایند و اتوبوس های استاندارد به ناوگان اتوبوس رانی وارد کنند تا بتوانیم عملیات نوسازی را به پیش ببریم.

وی اذعان داشت: در خصوص اتوبوس های جدید الورود به ناوگان باید گفت که به لحاظ مصرف سوخت با استاندارد های یورو4 برابری می کنند و اتوبوس های هیبرید ناوگان در حال حاضر محدود به 4 دستگاه می باشند.

سنندجی  با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در صورت اجرای طرح LEZ خاطر نشان کرد: درست است که در حال حاضر نیمی از اتوبوس های ناوگان با سن بالای 8 سال فرسوده محسوب می شوند اما باید توجه داشت که این اتوبوس ها در هسته مرکزی شهر که آلودگی های بیشتری را تحمل می کند تردد ندارند و در این مناطق اتوبوس های دو کابین با عملکرد مناسب و آلودگی پایین جابه جایی مسافر را انجام می دهند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است بخشی از اتوبوس های فرسوده ناوگان را انواع گاز سوز تشکیل می دهند که به لحاظ تولید آلایندگی مشکلی ایجاد نمی کنند و بعضا با نقوص فنی مواجه می شوند که این امر نمی تواند مانعی برای ورود آن ها به محدوده طرح LEZ  تلقی گردد.

سنندجی گفت: 200 دستگاه اتوبوسی که در سال جاری از طریق شهرداری خریداری شده است پس از طی مراحل ترخیص می تواند بخشی از مشکلات ناوگان را برطرف نمایند همچنین از این تعداد حدود 30 دستگاه اتوبوس دوکابین در خط 7 تجریش _ راه آهن آغاز به فعالیت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از راه اندازی دو خط شبانه اتوبوس در تهران خبر داد و گفت: با توجه به مطالعات مشخص شده تهران به جز خطوط بی آرتی که به صورت شبانه روزی است نیاز به خطوط شبانه نیز دارد .

وی خاطرنشان کرد: مقصد خطوط شبانه مراکز تفریحی و پارک ها و ترمینال های  فرودگاه است همچنین نخستین خط شبانه از میدان راه آهن به میدان امام حسین است و خط دوم ان پایانه جنوب به میدان فردوسی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: