جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
عیادت ملک سلمان از مصدومان

ایسنا: در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز مناسک حج امسال باقی مانده، حادثه دلخراش سقوط جرثقیل در مسجدالحرام بیش از پیش زائران را نسبت به ایمنی و امنیت کارگاه‌های ساختمانی و جرثقیل‌های غول‌پیکر پیرامون خانه خدا نگران کرده و پیکان انتقادات به سمت دولت عربستان نشانه رفته است.

 

در همین راستا، شیخ سلمان، پادشاه عربستان برای آرام کردن اوضاع و درحالی که دو روز از حادثه می‌گذرد، در بازدید از محل وقوع این اتفاق تلخ مدعی شد: تمامی دلایل وقوع این حادثه را بررسی می‌کنیم و پس از آن نتایج را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

 

شیخ سلمان همچنین با ابراز همدردی با خانواده بازماندگان این سانحه، از بیمارستان رسیدگی کننده به مجروحان سقوط جرثقیل بازدید کرد.

 

با وجود بروز این حادثه که علاوه‌بر 107 کشته بیش از 200 مجروح بر جای گذاشته است، مقامات عربستانی تاکید می‌کنند که مراسم حج امسال بدون هیچ خللی برگزار خواهد شد و مناطق آسیب دیده نیز در چند روز آینده تعمیر خواهد شد و به پیمانکار طرح توسعه عظیم مسجدالحرام دستور داده شده است که ایمنی تمامی جرثقیل‌ها را در این محل تضمین کند.

 

طرح توسعه مسجدالحرام که سال‌هاست در حال پیگیری است، برای افزایش 400 هزار متر مربعی و امکان حضور همزمان 2.2 میلیون نفر زائر انجام می‌شود و به همین منظور جرثقیل‌هایی در محوطه اجرای طرح در زیر برج ساعت سومین ساختمان بلند دنیا نصب شده اند.

 

از سویی دیگر «عرفان العلوی»، از پایه‌گذاران بنیاد تحقیقاتی میراث اسلامی در مکه عنوان می‌کند مقامات با قرار دادن این مجموعه جرثقیل‌های بزرگ مشرف بر مسجد سهل‌انگاری کرده‌اند، آنها به میراث سلامت و امنیت این مکان مقدس اهمیتی نمی‌دهند.

 

«العلوی»، یکی از منتقدین سرسخت توسعه امکان مقدس اسلامی بوده و معتقد است این کار ارتباط ملموس این اماکن را با پیامبر اسلام محو می‌کند.

 

اما یکی از مهندسین گروه «بن لادن»، مسئول طرح توسعه مسجدالحرام عنوان کرد که این جرثقیل‌ها به شکل حرفه‌ای نصب شده‌ بودند و هیچ مشکل فنی نداشته‌اند!

 

گفتنی است که گروه بن لادن متعلق به خانواده «اسامه بن لادن» رهبر گروه ترویست القاعده است که مجری طرح توسعه مسجدالحرام معرفی شده است.

 

 

بازدید پادشاه عربستان از محل حادثه

 

بازدید پادشاه عربستان از محل حادثه

 

بازدید پادشاه عربستان از مجروحان حادثه

 

بازدید پادشاه عربستان از مجروحان حادثه



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: