جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
نشست هماهنگی و توجیهی آسمان آبی زمین پاک

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 13 در نشست هماهنگی و توجیهی اعضای ساختارهای اجتماعی محلات منطقه 13 دستیابی به اهداف طرح آسمان آبی – زمین پاک منوط به مشارکت مردم و حضور فعال شهروندان دانست و گفت : اعضای ساختارهای اجتماعی محلات به عنوان رابط میان شهروندان و مسئولان می توانند زمینه های لازم برای مشارکت را فراهم کند .

نشست هماهنگی و توجیهی کمپین آسمان آبی زمین پاک ویژه اعضای ساختارهای اجتماعی محلات با حضور دکتر جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، ذاکری شهردار منطقه 13، عربلو معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، اعضای شورایاری محلات 13 گانه، هیأت امنا، مسئولین خانه ها و مدیران محلات در سالن آمفی تأتر مجتمع فرهنگی کوثر برگزار شد.

هادی ذاکری ، شهردار منطقه در ابتدای این همایش هر گونه اقدامی در راستای دستیابی به اهداف طرح آسمان آبی – زمین پاک منوط به مشارکت مردم و حضور فعال شهروندان دانست و اظهار داشت : در همین راستا، اعضای ساختارهای اجتماعی محلات به عنوان رابط میان شهروندان و مسئولان می توانند زمینه های لازم برای مشارکت را فراهم کند .

وی اظهار داشت: ارائه آموزش های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج باعث کاهش میزان تولید زباله و صرفه جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه ها، از جمله حمل و نقل پسماندها، خواهد شد.

شهردار منطقه تصریح کرد: آموزش های عمومی برای افزایش آگاهی و دانش شهروندان و تغییر نگرش و ارتقاء فرهنگ مردم باعث برخورد صحیح آن ها با پسماندها و کاهش تولید زباله، تفکیک و دفع صحیح آن ها و در نهایت بهبود محیط زیست شهری و بهداشت عمومی می شود.

وی در عین حال بر فعالیت های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در راستای مدیریت پسماند و اجرای طرح آسمان آبی – زمین پاک اشاره کرد و افزود: انجام برنامه ها و مراسم آموزشی در مراکز عمومی از قبیل پارک ها و...، برگزاری جلسات مختلف با محوریت مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء، توزیع جزوات و کتابچه های آموزشی با هدف شناخت پسماند تر وخشک، ناوگان جمع آوری، مخازن ذخیره سازی و.. از طریق واحد آموزش های شهروندی، برگزاری سخنرانی آموزشی همراه با طرح سوال و اهداء جوایز در سطح سرای محلات، ادارات و..، برگزاری جلسات آموزشی چهره به چهره در سطح مدارس، مساجد (ائمه جماعات، هیئت امنا و خدام) و..، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه اعضای شورایاری، برگزاری سخنرانی آموزشی در مناسبت های مذهبی مانند طرح آموزشی فصل نیایش در ماه مبارک رمضان و... از جمله برنامه هایی است که در راستای اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک از طریق این معاونت صورت گرفته است.

گفتنی است ارائه گزارش توجیهی دکتر جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص پسماندهای شهری و پاسخ به سوالات مطروحه از سوی شرکت کنندگان ، پخش کلیپ واحد بازیافت با موضوع تفکیک زباله و فعالیت های جاری و تقدیر از فعالان عرصه آموزش مدیریت پسماند محلات منطقه 13 از جمله دیگر بخش های برگزار شده در این مراسم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: