جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
بهره برداری از 10رام قطار و 70تاکسی نسل جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 70 دستگاه تاکسی هیبرید و یورو 5 به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خبر داد و گفت: صبح سه شنبه با حضور شهردار تهران 10 رام قطار نیز وارد ناوگان ریلی پایتخت می شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به 10 رام قطار که به ناوگان متروتهران اضافه خواهد شد، تصریح کرد :از این تعداد 6 رام قطار جدید بوده و 4 رام نیز قطارهای اورهال شده هستند. از این تعداد قطار جدید، یک رام قطار جدید  با 8 واگن در خط مسیر تهران-کرج و 5 رام در خط 3 مترو مورد بهر برداری قرار می گیرد .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: قطارهای جدید در شرکت واگن سازی تهران داخلی سازی شده این در حالیست که تا پایان سال 22 رام قطار دیگر نیز در شرکت واگن سازی تولید خواهند شد .

وی تاکید کرد:همزمان از 70 دستگاه تاکسی نسل جدید (هیبرید و یورو 5 ) نیز بهره برداری می شود که با توجه به وضعیت آلودگی هوا و پیمایش تاکسی ها، نسل جدید تاکسی برای ناوگان عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده است. بطوریکه این خودروها کمترین آلودگی را خواهند داشت .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در گام نخست 70 دستگاه تاکسی مذکور در مسیر فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می گیرند ، تاکید کرد: در آینده به صورت انبوه تاکسی های یورو 5 در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و در نقاط پایانه ای مستقر که به صورت تلفنی فعالیت می کنند.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه طی سال های اخیر در شهرداری تهران تلاش شده دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقل عمومی در شهر تهران مورد استفاده شهروندان قرار گیرد نیز گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران توجه به استفاده از دوچرخه از سوی شهروندان امری ضروری است. به همین منظور طی چند سال اخیر اقداماتی در زمینه توسعه دوچرخه سواری در شهر صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه سازوکار طرح های گذشته از جمله خانه های دوچرخه مشکلاتی داشت که شهروندان کمتر می توانستند از دوچرخه به عنوان مد حمل و نقلی استفاده کنند، اظهارکرد: اقدامات نرم افزاری در این زمینه صورت گرفته به طوریکه اگر در گذشته شهروندان باید دوچرخه ای را که ازیک خانه دوچرخه تحویل می گرفتند، به همان خانه دوچرخه تحویل می دادند، اکنون با بهره برداری از رک های هوشمند دوچرخه در سطح مناطق 22 گانه شهروندان در هر منطقه می توانند از دوچرخه استفاده کنند .

وی در توضیح استفاده از رک های هوشمند دوچرخه تصریح کرد: اکنون شبکه یکپارچه دوچرخه سواری در تهران راه اندازی شده و شهروندان می توانند از طریق ای.دی کارت های هوشمند دوچرخه را از هر خانه دوچرخه ای در سطح مناطق 22 گانه تحویل بگیرند و پس از استفاده در هر ایستگاه دلخواهی تحویل دهند .

به گفته معاون شهردار تهران در این رک های هوشمند چرخ دنده هایی طراحی شده که با استفاده از ای.دی کارت های خصوصی سازی شده از سوی بانک شهر قفل چرخ ها آزاد می شوند و پس از تحویل نیز در ایستگاه قفل خواهند شد. در عین حال که ای.دی کارت های مذکور چندمنظوره بوده و از سوی بانک شهر پشتیبانی می شوند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: