جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
ارتقاء خدمات فضاهای آموزشی مهمترین هدف طرح «استقبال از مهر»

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران مهمترین اهداف طرح استقبال از مهر را تلاش در جهت ارتقای سطح خدمات در فضاهای آموزشی، توجه به افزایش ایمنی، سلامت و محیط زیست اطراف مدارس و بالابردن مشارکت پذیری دانش آموزان در خصوص مسائل شهری و بهسازی محیط های پیرامون فضاهای آموزشی در فاصله زمانی 11 شهریور تا 20 مهرماه عنوان کرد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه طرح استقبال از مهر در راستای مصوبه شورای شهر در حوزه معاونت خدمات شهری پیگیری شده است، افزود: موضوعاتی همچون افزایش سطح همکاری با سایر نهادها و ایجاد هماهنگی در جهت مناسب سازی محیط شهری، آراستگی معابر شروع مدارس، شناسایی و رفع نقاط بحرانی برای کاهش ترافیک و روان سازی آن و نیز ارایه خدمات فضای سبز و آراستگی محیط‌های آموزشی از مهمترین موضوعاتی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در حوزه بازیافت طی جشن شکوفه‌ها کتابهای سال قبل جمع آوری شده و اقلام فرهنگی و بازیافتی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، این در حالی است که موضوع بازیافت در قالب مسابقات فرهنگی در سطح مدارس با سخنرانی و آموزش نیز مورد توجه معاونت خدمات شهری است.

این مقام مسوول در مورد طرح نقاشی دیواره‌ها و بهسازی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید، گفت: در سازمان زیباسازی موضوعاتی همچون پاک سازی جداره‌های مدارس، نقاشی‌های دیوارهای مدارس از سطح مناطق 22 گانه به مساحت 100هزار مترمربع، بهسازی و تعمیر آب خوری مدارس، سرویس‌های بهداشتی، حذف زواید فیزیکی معابر اطراف مراکز آموزشی، تنظیم ساعتهای شهر، تجهیز وسایل ورزشی در مدارس و تهیه ونصب نماد های ماه بازگشایی مدارس در مناطق 22 گانه مورد توجه قرار گرفت.

عبداللهی بیان کرد: برپایی جشنها برای کودکان، آموزش کاردستی از مواد دورریز، اجرای تئاتر با موضوع بازیافت و فعال کردن تشکلهای دانش آموزی در خصوص فرهنگ بازیافت از موضوعات مورد توجه در طرح استقبال از مهر بوده است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در حوزه ساماندهی مشاغل نیز نظارت در بهسازی اتوبوس های شهر و رفع مزاحمت صنوف مزاحم در اطراف مدارس به ویژه دست فروشان مورد توجه قرار گرفته است.

عبداللهی گفت: هم زمان با طرح استقبال از مهر نیروهای آتش نشانی تهران به بازدید از نقاط حادثه خیز در مدارس پرداخته و طرح هایی همچون استقرار نیروهای عملیاتی در اوایل مهر در اطراف مراکز آموزشی، شارژ کلیه کپسول های آتش نشانی مدارس و آموزش روش های ایمنی در مدارس را به اجرا در آورده است.

معاون خدمات شهری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان پارکها نیز گفت: اهدای شاخه گل به دانش آموزان مقطع ابتدایی، کاشت گل و گیاه در مدارس، برپایی دوره های آموزش نگهداری گل و گیاه به دانش آموزان و سم پاشی فضای سبز مدارس و اطراف آن از موضوعات مورد توجه بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: