جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
آمار کشته‌شدگان مکه به ۱۵۰ نفر رسید

فارس: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ زائر مجروح ایرانی در حال ترخیص از بیمارستان هستند، گفت: به‌ نظر می‌رسد آمار کشته‌شدگان به مرز ۱۵۰ نفر برسد. هم‌اکنون نیز تلاش برای شناسایی افراد مجهول‌الهویه ادامه دارد.

سعید اوحدی در تشریح آخرین وضعیت زائران مجروح ایرانی گفت: هم‌اکنون 25 زائر ایرانی مجروح که آسیب‌دیدگی سطحی داشتند در حال ترخیص‌اند و فقط 5 زائر که شکستگی پا و مچ دست دارند تا آخر هفته در بیمارستان بستری خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: به نظر می‌رسد آمار کشته‌ها به مرز 150 نفر برسد و امروز یکی از بیمارستان‌های عربستان از کشور‌ها خواسته است تا نمایندگان خود را برای تشخیص افراد مجهول الهویه اعزام کنند.

وی ادامه داد: برنامه زائران ایرانی به گونه‌ای است که بعد از ساعت 1 بامداد محرم و به زیارت خانه خدا می‌روند و ظهرها هم بعد از نماز ظهر به هتل‌ها می‌روند و برای نماز مغرب به بیت‌الله الحرام باز می‌گردند. به همین دلیل زمان وقوع حادثه(5 بعد از ظهر) زائران ایرانی زیادی در مسجد الحرام نبودند.

اوحدی تصریح کرد: هیئت پزشکی و ستاد گمشدگان ما از دیروز تاکنون در تمام بیمارستان‌ها مراکز پزشکی مکه در پی گمشدگان یا زوار ایرانی بودند که الحمدلله کسی از زوار ایرانی بین مجهول‌الهویه‌ها و گمشدگان نبود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برق آن یک هتل زوار ایرانی هم متصل شد و زوار به هتل محل سکونتشان بازگشتند، گفت: این حادثه به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار رخ داده بود ولی نیروهای امدادی عربستان به سرعت وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی و غیرمترقبه همیشه وجود دارد، گفت: 3 روز پیش بر اثر طوفان شدید دیگری که در مکه آمد یک شیشه 6 متری در هتل محل سکونت زوار ایرانی از طبقات بالا سقوط کرد که خوشبختانه هیچ آسیبی به زوار نرسید.

اوحدی در خاتمه گفت: متاسفانه در حادثه روز گذشته سازمان هواشناسی کشور عربستان سعودی هیچ‌گونه هشداری را صادر نکرده بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: