جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
عدم آشنایی مصرف کنندگان خودرو با حقوق خود در حوزه خدمات پس از فروش

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : آنچه که امروز در حوزه کیفیت ، خدمات پس از فروش ، قیمت و گارانتی در صنعت خودرو در حال رخ دادن است، قابل قبول نیست .

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : متاسفانه امروز هم خودروساز و هم نمایندگی های خدمات پس از فروش در ارائه خدمات و تامین قطعات خودرو به هر شکلی که تمایل دارند با مشتری برخورد می کنند بنابراین در شرایطی که گاها خودروساز قطعه ای را کم و یا تقلبی استفاده می کند، از مجموعه هایی که در داخل کشور خدمات خودرویی ارائه می دهند چه انتظاری می رود.

وی گفت : مساله مهم دیگر احترام و عمل به تعهدات در قبال مشتری است که گاها خودروساز در تحویل خودرو به مشتری و نمایندگی ها در ارائه خدمات با تاخیر عمل می کنند.

وی موضوع مهم بعدی را قیمت عنوان کرد و گفت : هم اکنون اجحاف های حداکثری هم در اصل قیمت خودرو و هم در خصوص خدمات پس از فروش در صنعت خودرو صورت می گیرد و متاسفانه به هیچ وجه به قوانینی که در مجلس ششم تحت عنوان قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نگاشته شد و یا در مجلس هشتم در خصوص ارتقاء کیفی خودروها مصوب شد عمل نمی شود.

وی تاکید کرد : آنچه که هم اکنون به عنوان خدمات پس از فروش خودروها در ایران انجام می شود مطابق با استانداردهای جهانی نیست.

نماینده لاهیجان در خانه ملت تصریح کرد : متاسفانه امروز نه تنها به مشتری احترام گذارده نمی شود بلکه به لحاظ کیفیت و قیمت به مشتری اجحاف نیز می شود.

ندیمی افزود : باید قبول کرد در چنین شرایطی حتی اعطای مجوز به نمایندگی ها نیز با نگاه درست و معیار صحیحی صورت نمی گیرد متاسفانه متراژو محل بیشتر از کیفیت و خدمات به مشتری برای ارائه مجوز اهمیت دارد در چنین سازمان هایی با چنین استانداردهایی طبیعی است که مردم حق داشته باشند نسبت به خودروسازی داخلی گله مند بوده و تقاضای واردات خودرو را نمایند.

وی گفت : البته نه شرکت بازرسی کیفیت  و نه  سایر مراکز نظارتی نمی توانند به روشنی چنین استدلالی را مطرح کنند که امروز خدمات پس از فروش در ایران در حداقل های استاندارهای جهانی است از این رو باید قبول کرد که امروز نه تنها به مردم خدمتی ارائه نمی شود بلکه در این حوزه به مشتریان نیز اجحاف می شود .

وی افزود : متاسفانه در ایران مشتری هیچ آشنایی با حقوق خود در حوزه خدمات پس از فروش ندارد و به نوعی با مصرف کننده پنهان کاری صورت می گیرد .

وی تنها راه ارتقاء خدمات پس از فروش خودروها را رقابت پذیری عنوان کرد و گفت : هر گونه رقابت پذیری و توسعه نمایندگی به لحاظ تعداد و  تنوع در ارائه خدمات می تواند رشد و ارتقاء خدمات پس از فروش را چه  در خودروهای داخلی و یا حتی خارجی را موجب شود.

وی افزود : باید به دنبال آن بود که رقابت پذیری افزایش یابد تا انحصار نیز از بین برود قطعا با رفع محدویت ها و انحصار، کیفیت نیز افزایش خواهد یافت به عبارت بهتر زمانی که کیفیت مناسب باشد قطعا رقابت ها منطقی است  .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: