جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
پردردسرترین بیماری‌هنگام مسافرت

باشگاه خبرنگاران: اکثر افراد برای تجدید روحیه و رفع خستگی به انجام مسافرت می پردازند اما گاهی خود مسافرت رفتن هم سبب ابتلا به گونه‌ای از بیماری ها و ایجاد خستگی مضاعف در افراد منجر می شود.

گفتنی است، از جمله مشکلات در سفرهای هوایی ایجاد درد در دندان است که به دلیل فشار هوا رخ می دهد و حتی یک پوسیدگی میکروسکوپی دندان در نتیجه فشارهوا می تواند تولید یک دندان درد مخرب نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دندان درد همچنین می تواند در هنگام کوهنوردی نیز رخ دهد و بهتر است افراد قبل از اقدام به مسافرت از سلامت دندان‌های خود مطلع گردند.

از جمله دیگر مشکلات حین مسافرت، یبوست است چه در سفرهای هوایی و چه درسفرهای با خودرو که به دلیل عدم تحرک ایجاد می شود و حرکات روده‌ها کند می‌گردد، پزشکان توصیه می‌کنند افراد هر از گاهی مدتی قدم بزنند، حتی در داخل هواپیما و برای جلوگیری از یبوست از میو‌ه‌های ملین استفاده کنند و یا آب زیاد بنوشند.

پژوهشگران همچنین اعتقاد دارند، مسافرت بویژه در فصول گرم سال می تواند سبب افت قند خون بویژه در بیماران دیابتی وابسته به انسولین شود، زیرا گرمی هوا سبب گشاد شدن عروق خونی برای خنک کردن بدن و درنتیجه افت قند خون در این بیماران می‌گردد.

پزشکان توصیه می‌کنند، افراد قبل از اقدام به سفر بویژه در صورت ابتلا به بیماری با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: