جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
بازگشت مجروحان ایرانی به کشور

ایسنا: دکتر امیرمحسن ضیایی در حاشیه مراسم فوریت‌های بهداشتی در جوامع بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه سقوط بالابر عصر روز گذشته در مکه مکرمه گفت: حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر بخشی از جرثقیل‌های اطراف مسجدالحرام به دنبال طوفان همراه با باران سقوط کردند و تعداد زیادی از حجاج در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: طبق اطلاعاتی که تا ساعت 8:30 صبح امروز داده شده در این حادثه 107 نفر کشته شده و 230 نفر مجروح شدند.

وی افزود: طی تماسی که با رئیس مرکز پزشکی حج هلال احمر داشتیم تا شب گذشته 32 نفر از حجاج ایرانی در این حادثه مجروح و یک نفر نیز کشته شده است و امروز منتظر اخبار جدید هستیم.

ضیایی با بیان اینکه مجروحین ما به بیمارستان سعودی منتقل شدند گفت: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد مجروحین ایرانی که وضعیت بهتری دارند قرار است به بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه منتقل شوند.

همچنین در تماسی که با وزیر بهداشت داشتیم، بنا شد زائرانی را که قابل انتقال هستند به سرعت منتقل کنیم تا درمان بهتری به آنها ارائه شود. بنابراین ما تمام توان خود را برای مراقبت از مجروحین ایرانی انجام می‌دهیم تا آنها را برای ادامه حج آماده کنیم ،اما آنهایی که مجروحیت‌شان شدیدتر است را به داخل منتقل می‌کنیم.

ضیایی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای کمک به مجروحین این حادثه گفت: ما در حال حاضر در حال دریافت اطلاعات هستیم و طبیعی است که در ارتباط مستقیم با وزارت بهداشت خواهیم بود و اگر لازم باشد حتما از امکانات آنها استفاده می‌کنیم تا افراد را به ادامه اعمال برسانیم. اما باید منتظر اخبار تکمیلی باشیم؛ چرا که در حال حاضر اطلاعات کاملی نداریم و حتما طی تماس‌های امروز جزئیات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی در ادامه درباره مراسم‌ فوریت‌های بهداشتی در جوامع بزرگ گفت: این مراسم افتتاحیه دوره آموزشی فوریت‌های بهداشتی و درمانی در جوامع بزرگ است که صلیب سرخ سالهاست آنرا برگزار می‌کند و امسال دومین دوره آن است که توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ اجرا می‌شود.

وی هدف از این دوره را پرداختن به مسائل بهداشتی و درمانی دانست که طی نزاع‌ها،‌جنگ‌ها و بحران‌های طبیعی برای جوامع بزرگ ایجاد می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: