جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
حمایت از مالکان ساختمان در نوسازی بافت فرسوده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: نوسازی در مقیاس بلوک شهری یکی از راه های مرتفع شدن مشکلات نوسازی است.

عبدالله فتح اللهی اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی فراوان مسائل و مشکلات پیش آمده دریافت‌های فرسوده شهری نیز لزوم بهره‌برداری هر چه بیشتر از سهم تشویقی ساکنان، مالکان و سرمایه گذاران در نوسازی مردمی و در عین خال رفع نیازهای خدماتی محلات دارای بافت‌های نوسازی در مقیاس بلوک شهری به عنوان یکی از راه حل‌های پیش بینی شده معرفی شده است.

وی با اشاره به اطلاع یافتن از چگونگی دریافت این مشوق‌ها از طریق دفاتر خدمات نوسازی محلات فراهم شده افزود: دفاتر خدمات نوسازی تا آخر مراحل اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های نوسازی در مقیاس بلوک شهری، همراه مالکان و سازندگان خواهد بود.

فتح اللهی تصریح کرد: در این رویکرد، بیشترین امتیازات اعم از حمایت از مالکان و سازندگان در مراحل تعریف پروژه، طراحی، تشکیل پرونده، اخذ مجوز و نظارت بر کیفیت ساخت و ساز برای پروژه‌های در مقیاس شهری پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: کمبود و کسری خدمات از جمله مهمترین مسائل عملکردی و کالبدی محلات دارای بافت‌های فرسوده هستند و عمده‌ترین راه حل‌های این مشکلات در سالیان گذشته بر مبنای تکیه بر مشوق‌های مالی، ضابطه و قوانین شهر سازی از جمله مواردی از این دست بوده که تا حدودی زیادی توانسته است در راستای جلب حمایت و مشارکت شهروندان در نوسازی بافت‌ها فرسوده موثر واقع شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: