جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 شهريور 1394     
توصیه‌های ویژه به حجاج

تسنیم: پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی، دستیابی به سطح متعارف سلامت، گام نهایی نیست و جهت گیری جامع و رو به تکامل آن و به اصطلاح متداول امروز، ارتقای سلامت (Health Promotion) مورد تاکید قرار می‌گیرد.

کولیوند تصریح کرد: در چنین نظام اندیشه، کوتاهی کردن در تامین سلامت به ویژه در مقام قیاس با اندیشه‌های وارداتی و غیر الهی، هرگز قابل توجیه نیست.

وی ادامه داد: گاهی بیماری‌هایی به ظاهر سبک و کوچک، زائر را در انجام فرائض ناتوان می‌کند و آثار ناخوشایندی بر سلامت جسمی و روانی بر جای می‌گذارد.

مدیر عملیات پزشکی حج با بیان اینکه مفهوم سلامت در زمان‌ها و مکان‌های مختلف می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد، خاطرنشان ساخت: برای تامین سلامت باید ابتدا به درمان بیماری پرداخت و پس از رفع آن، برای حفظ سلامت تلاش شود.

رییس بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه گفت: تامل اندک در تاریخ دوره تمدن اسلامی و بررسی همزمان آن در کشورهای اروپایی، ما را از طرح دوباره این حقیقت بی‌نیاز می‌کند که بهداشت جزئی از معارف اسلامی به ویژه فقه پویای امامیه بوده است و بر این اساس، سلامت یک ارزش دینی است.

وی متذکر شد: رعایت نکردن بهداشت به معنای گسترش بیماری‌ها، ناتوانی‌ها و عقب ماندن از جوامع دیگر و وابستگی تحقیرآمیز برای به دست آوردن داروها و روش‌های دیگر درمانی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: