جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
عقب نشینی استرالیا

در واکنش به بحران ناشی از ورود موج پناهجویان فراری از جنگ سوریه و تحت فشار افکار عمومی، دولت استرالیا سیاست سختگیرانه خود را کنار گذاشته و به چند هزار پناهجو اجازه ورود خواهد داد.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، گفته است که این کشور دوازده هزار پناهجوی عراقی و سوری را که به خاطر شرایط بحرانی کشورشان آواره شده‌اند خواهد پذیرفت. پذیرفته شدگان از میان اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی انتخاب می‌شوند که به کشورهای اردن، لبنان و ترکیه پناهنده شده‌اند.

تصمیم دولت استرالیا به قبول شماری از پناهجویان سوری و عراقی در واکنش به فشار افکار عمومی در آن کشور اتخاذ شده است. طی روزهای اخیر، هزاران تن از مردم استرالیا با برگزاری تجمع‌هایی با عنوان "تاریکی را روشن کنید" خواستار پذیرش پناهجویان سوری شده‌اند. این تجمع‌ها به یادبود کودک یک خانواده پناهجوی سوری برگزار شده که در راه سفر دریایی به اروپا غرق شد.

ابوت در سخنانی در پارلمان استرالیا گفت که "تصویر دردناک کودکی که در دریا غرق شده اشک به چشم همه ما آورد و استرالیا نیز برای مقابله با این وضعیت به وظیفه خود عمل می‌کند."

با اینهمه، دولت استرالیا تاکید داشته که تصمیم اخیر به معنی نرمش در سیاست مهاجرتی و تغییر در روش بازگرداندن پناهجویان قایق سوار نیست. این پناهجویان کسانی هستند که غالبا با پرداخت پول به "قاچاقچیان انسان" از سواحل کشورهای شرق آسیا عازم استرالیا می‌شوند و پس از رسیدن به سواحل آن کشور، درخواست پناهندگی می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: