جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
وجود پلاستیک در معده پرندگان دریایی

مهر: محققان با جمع آوری مقالات در ارتباط با تغذیه پرندگان دریایی از مواد پلاستیکی از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۲ و استفاده از مدل های مختلف برای پیش بینی وضعیت حال و آینده دریافتند که در آینده نزدیک در معده هر پرنده دریایی می توان مقداری پلاستیک یافت.

طبق تحقیقات محققان استرالیایی تا سال ۲۰۵۰، تقریبا در معده تمامی پرندگان دریایی پلاستیک وجود خواهد داشت. در حال حاضر در دستگاه گوارش ۹۰ درصد از پرندگان مواد پلاستیکی یافت می شود.

با افزایش مصرف پلاستیک در سطح جهان میزان پلاستیک های زائد که در اقیانوس ها رها می شوند با گذشت هر دهه، دو برابر می شود. آلودگی پلاستیکی سال به سال در حال افزایش است و طبق آمارهای اعلام شده سالیانه ۸ تن از مواد پلاستیکی از سطح خشکی وارد آب شده و در سطح آب ها شناور می شوند.

این زباله های دریایی می توانند منجر به خفگی پرندگان دریا شده و همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته، پلاستیک می تواند بر روی قدرت باروری و تولیدمثل پرندگان تاثیرگذار باشد.

«کریس ویلکاکس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پرندگان دریایی نقش بسیار مهمی بر روی زندگی موجودات داخل آب دارند و از طرفی دیگر این پرندگان نشانه هایی از حیات بر روی کره زمین هستند و در راس هرم غذایی موجودات دریایی قرار دارند. هر گونه تغییر در جمعیت و عادت این پرندگان دریایی می تواند زنجیره بزرگ غذایی داخل آب را نیز تغییر دهد.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: