جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
بهره برداری از 8ایستگاه؛خرداد 95

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مجری پروژه خط 7 متروی تهران تصریح کرد: 18 کیلومتر تونل سازی در فاز نخست خط 7 مترو حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت با پیشرفت صددرصدی به اتمام رسیده است .

بهمن اسکندری با تاکید بر اینکه خط 7  مترو تهران از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود، گفت: این خط با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می رسد.

وی با اشاره به اینکه در این خط به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه مسیر داریم،بیان کرد: در این مسیر دو بخش تونل جنوبی- شمالی به طول 13 کیلومتر و تونل غربی-شرقی به طول 12 کیلومتر وجود دارد که اکنون 10.5 کیلومتر از تونل شمالی جنوبی و 9.5 کیلومتر از تونل شرقی – غربی حفاری شده است .

به گفته وی در بخش تونل های غربی و شرقی تنها 2.5 کیلومتر در هر تونل باقی مانده است.

اسکندری  تصریح کرد: فاز نخست این پروژه حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت به طول 18 کیلومتر در بخش تونل صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم هرچه سریعتر این بخش را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد :در فاز نخست 20 کیلومتر مترو با 18 ایستگاه طراحی شده که 8 ایستگاه آن در ابتدا به بهره برداری خواهد رسید. ایستگاه های محلاتی – تقاطع 17 شهریور، سعیدی ، میدان محمدی ، تقاطع خط 1 مترو – خیابان نواب، بریانک – نواب ، نواب-اذربایجان، گیشا  و میدان صنعت 8 ایستگاه نخست بهره برداری در فاز یک خط 7 است.

مدیر پروژه خط یک همچنین گفت: طبق برنامه ریزیها قرار است که فاز نخست این خط با 8 ایستگاه خرداد ماه سال 95 به بهره برداری برسد که البته رسیدن به این هدف منوط به تامین اعتبارات مورد نیاز است .

اسکندری تصریح کرد: در تمام مسیر خط 7، تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها 62 درصد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه ها 25 درصد بوده است .

وی تاکید کرد: اکنون فاز نخست خط 7 متر در بخش تونل سازی 100 درصد و در بخش ایستگاه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته مجری خط  7 این خط عمیق ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد. ضمن این که ایستگاه‌های خط 7 مترو با عمق 40 تا 45 متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو خواهد گذشت.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو تهران نخستین خطی است که به طور کامل توسط دستگاه حفار تمام اتوماتیک ساخته می شود، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در این پروژه این خط تا خرداد ماه سال 95 به طور کامل آماده بهره برداری می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: