جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
ایجاد رمپ در 10 ایستگاه اتوبوس منطقه 19 برای رفاه حال معلولان و سالمندان

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 19 از اجرای طرح احداث رمپ و راه پله در 10 ایستگاه اتوبوس حائز شرایط، با هدف تسهیل استفاده معلولان و سالمندان از اتوبوس ها خبر داد.

رضا نثاری گفت: در این طرح ایستگاه های اتوبوس روی یک سکوی همسطح با پله های اتوبوس قرار می گیرد و با ایجاد رمپ و راه پله، معلولین، سالمندان و خردسالان می توانند به این سکو دسترسی یافته و از اتوبوس استفاده کنند.

وی افزود: 10 ایستگاه اتوبوس، معارضی برای انجام این کار ندارند و طی روزهای آینده این طرح در ایستگاه میثاق تقاطع گلستان به عنوان ایستگاه پایلوت اجرا می شود.

نثاری به اجرای فعالیت همسطح سازی و پیوستگی خطوط عابرپیاده در بیش از 300 معبر منطقه اشاره و بیان کرد: در راستای تسهیل در تردد معلولین ضمن اجرای همسطح سازی در همه تقاطع های منطقه، این فعالیت در معابری همچون بلوار مطهری، خیابان شکوفه، ماهان، مهران، میثاق، میعاد، دانشگاه و دیگر معابر انجام شده است. علاوه براین همسطح سازی و پیوستگی خطوط عابرپیاده در معابر اصلی و اطراف مراکز تجاری و اداری جهت تردد راحت تر معلولین صورت گرفته است.

به گفته وی یکی از مشکلات موجود در فعالیت همسطح سازی معابر عبور مورتور سواران است که جهت رفع این مشکل در نزدیک به 90 درصد معابر اصلی همچون خیابان شکوفه و رینگ بوستان ولایت موانعی برای جلوگیری از تردد موتورسواران و کاهش خطرات برخورد آنها با عابرین نصب شده است.

شهردار منطقه 19 اظهار کرد: نصب 2 بالابر در منازل حائز شرایط از دیگر اقدامات اجرایی برای تسهیل تردد معلولین است. درهمین راستا منازل معلولین بالای 15 سال که شرایطی همچون نداشتن معارض، رضایت همسایه ها و عدم محدودیت در استفاده از پارکینگ را دارند، از طرف مرکز نخاعی به مناطق اعلام و بالابر در منازل آنها نصب می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: