جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
پانسمان هوشمند+عکس

ایسنا: محققان دانشگاه فناوری سوئینبرن در استرالیا تکنیکی به نام اسپین الکترونی را به کار گرفته‌اند که در آن، رشته‌های پلیمری 100 بار نازکتر از موی انسان به شکل یک تور نانوالیاف می‌تواند باکتری‌ها را از زخم بیرون بکشد.


در مرحله نخست تحقیقات، نانوالیاف پلیمری در بالای فیلم‌های باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که در عفونت مزمن زخم دخیل است، قرار داده شدند. محققان دریافتند که این باکتری بسرعت به الیاف چسبید.

هنگامی که الیاف از باکتری‌های انفرادی کوچکتر بودند، سلول‌های کمتری به آن‌ها متصل شده و سلول‌های متصل شده نیز به دلیل تلاش برای پوشاندن اطراف الیاف از بین رفتند.

در مرحله ی دوم، نانوالیاف کوچک با ترکیبات مختلف پوشش داده شده و بر روی باکتری اشریشیا کلای که معمولا در زخم های مزمن پیدا می‌شوند، مورد آزمایش قرار گرفتند.

محققاندریافتند این باکتری‌ها به شکل مستقل از اندازه الیاف، به سرعت به الیاف پوشش داده شده با آلیلامین تبدیل شدند، اما به الیاف پوشش داده شده با اسید اکریلیک متصل نشدند.

در مرحله ی سوم پژوهش، محققان با همکاری دانشمندان دانشگاه شفیلد انگلستان، شبکه‌های نانو الیافی بر روی مدل‌های پوست مهندسی شده آزمایش کردند.

به گفته محققان، در اکثر افراد، زخم‌ها بسرعت ترمیم می‌شوند. اما برای برخی، این روند ترمیم به کندی صورت می‌گیرد که این امر آن‌ها را در برابر عفونت آسیب‌پذیر می‌کند.

محققان امیدوارند که تلاش آن‌ها بتواند به پوشش‌های زهم‌بندی هوشمندی منجر شود که از عفونت جلوگیری می‌کنند.

پزشکان می‌توانند یک پوشش نانوتوری را بر روی زخم قرار داده و برای پاکسازی زخم از میکروب، بسادگی آن را از روی جراحت جدا کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: