جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
رانندگان تاكسي از خودروهاي با كيفيت داخلي استقبال مي كنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومیو شهری شهرداری نیوز، كارشناس ارشد حمل و نقل و ترافيك در خصوص جايگزيني خودروهاي فرسوده گفت: حضور و رقابت خودروسازان داخلي در جايگزيني خودرو هاي فرسوده، منجر به ارائه خدمات مناسب و استقبال راننده هاي تاكسي از خودرو هاي باكيفيت داخلي خواهد شد.

مرتضي ضامني كارشناس ارشد حمل و نقل و ترافيك در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز در خصوص مراحل ثبت و شماره گذاري خودرو در سامانه تاكسي راني گفت: خودروهايي كه در ناوگان تاكسي راني قرار مي گيرند، طبق قانون بايد از طرف شوراي عالي ترافيك شهري تاييد صلاحيت شوند و خودرو هايي كه نتوانند اين مجوز را از شوراي عالي ترافيك بگيرند، قاعدتاً امكان شماره گذاري  اين خودروها در سامانه تاكسي راني برايشان وجود ندارد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 100 هزار خودرو فرسوده عمومي سبك در كشور وجود دارد كه از اين ميان تعداد 18 هزار دستگاه خودرو پيكان در سطح شهر در حال تردد است و اين موضوع به لحاظ افزايش آلودگي در كلان شهرها  بسيار تاثير گذار است.

اين كارشناس حمل و نقل افزود: در صورتي كه ناوگان تاكسي راني در زمينه توسعه و نوسازي به صورت تك محصولي عمل كند ، دچار مشكلات عديده اي مانند عدم حق انتخاب از طرف مالكان خودرو هاي  فرسوده و نبودن رقابت در زمينه خدمات رساني ميگردد.

وي اضافه شدن خودرو تيبا به ناوگان تاكسي را به فال نيك گرفت و اظهار نمود: خودرو تيبا با داشتن ويژگي هاي مناسبي مانند پايين بودن مصرف سوخت، گستردگي مراكز خدمات رساني در سطح كشور،  كيفيت بالا، قيمت مناسب و داشتن استاندارد هاي داخلي و خارجي و همچنين با استقبال خوبي كه از طرف راننده هاي تاكسي شده است، مي تواند در نوسازي ناوگان تاكسيراني شهري با كاربري هاي متفاوت مورد استفاده قرار گيرد.

ضامني با اشاره به الزام برداشته شدن موانع و مشكلات پيش روي مالكان خودروهاي فرسوده در چارچوب قوانين و مقررات، گفت: بايد از سليقه اي عمل كردن دوري كنيم تا  با ورود خودرو سازان داخلي و ارائه محصولات خود در يك فضاي رقابتي و سالم، شرايط انحصار برداشته شود و خودرو سازان به صورت رقابتي و ارائه خدمات با كيفيت، در چرخه تعويض خودرو هاي فرسوده ناوگان تاكسي راني به درستي عمل كنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: