جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
پروژه مترو تهران-پرند در انتظار بودجه دولت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، پروژه خط مترو تهران-پرند به طول حدود 52 كيلومتر بر اساس مصوبه دولت وقت، به طور صد در صد با بودجه دولتي تكميل و راه اندازي مي شود؛ اما عدم تزريق بموقع بودجه دولتي موجب شده تا برنامه ريزي و هدفگذاري شركت مترو تهران و حومه درباره كل اين پروژه با مشكلاتي مواجه شود.

سال گذشته بود كه با تصميم مديريت شهري تهران قرار شد اين پروژه به سه فاز جداگانه (فاز يك: ايستگاه شاهد- نمايشگاه بين المللي شهر آفتاب)،(فاز دو: نمايشگاه بين المللي شهرآفتاب-فرودگاه بين المللي امام) و (فاز سه: فرودگاه بين المللي امام- شهر پرند) تقسيم بندي شده و با اولويت پيش برود.

آن طور كه سيدقوام الدين حسيني مجري پروژه اعلام مي كند سازه فاز نخست پروژه به طور صدردصد تكميل شده و اين بخش مراحل نصب تجهيزات ريلي ، برقي و نازك كاري را در ايستگاه شهرآفتاب سپري مي كند.

بنا به اعلام وي فاز نخست پروژه كه در ادامه توسعه خط يك مترو و از طريق ايستگاه مترو شاهد به سمت نمايشگاه بين المللي و سپس فرودگاه امام و نهايتاً شهر پرند مي رسد، تا پايان سال آماده بهره برداري خواهد شد.

مجري پروژه مترو تهران-پرند اعلام كرد كه در حال حاضر براي اتمام فاز دوم و سوم پروژه منهاي ناوگان، به ترتيب حدود 230 ميليارد و 185 ميليارد تومان بودجه نباز است كه اين ميزان بودجه در صورت عدم تخصيص بموقع، متغير و بيشتر خواهد بود.

 شايان گفتن است كه دولت در سال گذشته 32 ميليارد تومان به اين پروژه بودجه تخصيص داد و انتظار مي رود امسال نيز همين مقدار و احتمالاً قدري بيشتر بودجه درنظر گرفته شده باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: