جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
تلفات ۱۰۰۰ نفری تصادفات در شهر تهران

خبرخودرو: فریبرز واحدی در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تهران با بیان اینکه تهران ۲۵ برابر بیش از ظرفیت تحمل این شهر جمعیت دارد، گفت: همین موضوع سبب شده است آسیب‌های زیادی در کلانشهر تهران شاهد باشیم و شهروندان تهرانی با انواع مشکلات و بیماری ها روبرو شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر روند تلفات رانندگی در کشور استان تهران و به صورت کاهشی بوده است اما باید تلاش کنیم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ایمنی را در جاده های کشور ارتقا دهیم، افزود: در برنامه ششم توسعه باید تلاش کرد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های کشور به کمتر از ۱۰ هزار نفر در سال کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه در سال ۸۲ تلفات رانندگی در راه‌های استان تهران بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر بود اما در سال ۹۰ با جدایی البرز نیز این رقم به ۸۰۰ نفر رسید، اظهار داشت: تنها در شهر تهران سالانه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند که بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر آن به عابران پیاده و موتورسواران اختصاص دارد.

واحدی ادامه داد: باید با همکاری همه دست اندرکاران حوزه حمل و نقل در پنج سال آینده میزان تلفات رانندگی در شهر تهران باید به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یابد و نقش شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقای فرهنگ رانندگی و تغییر رفتار رانندگان در شبکه راه‌های کشور صدا و سیما باید روزانه به طور جدی در برنامه‌های خود به این موضوع توجه کند، گفت: آشنایی مردم با آسیب های حوادث رانندگی در اصلاح رفتار رانندگان و رعایت نظم و قانون نقش بسیار مهمی دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: