جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
بررسی ابعاد سیل در مازندران و گلستان

فارس: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در شصت و سومین نشست خبری قوه قضائیه به جاری شدن سیل در برخی استان‌ها اشاره داشت و گفت: سیلی که اخیرا در برخی استان‌ها آمد به خصوص در گلستان و مازندران آسیب و خسارت‌های زیادی وارد کرد و باغات، اراضی، ابنیه و غیره خسارات زیادی دیدند.

وی گفت: ما با همه آسیب‌دیدگان همدردی می‌کنیم و به بازماندگان نیز تسلیت می‌گوییم و امیدوار هستیم همانطوری که تا الان مسئولان زیربط سعی کردند به محل‌های سیل‌زده سر بزنند و کمک کنند و خسارات را برآورد کنند بتوانند برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: سیل یک حادثه طبیعی است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد و در پاره‌ای موارد شاید نتوان جلویش را گرفت اما باید اقداماتی از قبل صورت بگیرد برای جلوگیری یا کم کردن خسارات تا سیل به منازل و باغات خسارت نزند به خصوص در جاهایی که پیش‌بینی می‌شوند باید سیل‌بند ایجاد شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: اگرچه در حریم رودها و نهرها به صورت غیرمجاز یا اخذ مجوز از نهادها سبب شوند که مسیر رودخانه یا نهر کم‌عرض شود یا ساختمان ساخته شود یا به هر شکل دیگری که ممکن شود که سیل خسارت بیشتری به بار بیاورد باید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس قوه قضائیه هم مسئولیت دارد در صیانت از حقوق عامه وارد شود و بنابراین هیأتی به این دو استان سیل‌زده امروز اعزام شود تا بررسی کنند و ببینند که آیا از ناحیه دستگاه‌های مختلف تقصیر و قصوری که باعث خسارت بیشتری به مردم شود وجود داشته با نه.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین این هیأت به بررسی ابعاد مختلف می‌پردازد و با مردم و مسئولین محلی تماس برقرار خواهد کرد و اماکن را از نزدیک مشاهده می‌کند و گزارش تهیه می‌کند تا اگر قصوری باشد بررسی شود و با دولت و دستگاه‌های محلی هماهنگی می‌کند تا در آینده اگر سیلی صورت گرفت خسارت نداشته باشد یا خسارت به حداقل برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: