جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 شهريور 1394     
برگزاری جشنواره انگور در شهرستان دنا

1411883716120_02.jpg

فرماندار شهرستان دنا گفت: جشنواره انگور در شهر سی‌سخت مر کز شهرستان دنا برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد "علی تاج امیری" در نشست هماهنگی جشنواره انگور که یکشنبه 15 شهریور ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: جشنواره انگور اولین بار است که در استان برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این جشنواره بصورت شهرستانی و در شهر سی‌سخت برگزار خواهد شد که در صورت مطلوب و مناسب برگزار شدن این جشنواره آن را در سطح استانی و ملی برگزار خواهیم کرد.

 

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی محصولات تولیدی شهر سی‌سخت و استان، معرفی استان و شهر سی سخت به گردشگران و معرفی صنایع دستی استان است.

 

تاج امیری عنوان کرد: 6500 هکتار سطح زیرکشت باغات شهرستان دنا است که عمده‌ترین محصولات این باغات را درخت سیب، انگور، هلو و گردو تشکیل می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 75 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان برداشت می‌شود که برداشت سالانه انگور در این شهرستان بیش از 35 هزار تن است.

 

فرماندار شهرستان دنا با اشاره به اینکه این جشنواره در سه شبانه روز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: جشنواره انگور در سه بخش برپایی کارگاه‌های آموزشی برای ارتقاء کیفیت و کاهش ضایعات و سخنرانی، نمایشگاه محصولات تولیدی انگور و فرآورده‌های جانبی آن و تجلیل از باغداران نمونه سطح شهرستان دنا برگزار خواهد شد.

 

تاج امیری تصریح کرد: منابع شهرستان محدود است و برای مطلوب و مناسب برگزار کردن این جشنواره به همکاری مسئولان استان نیاز است که جشنواره‌ای در شأن استان و کشاورزان شهرستان برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره در تاریخ 26 و 27 شهریور ماه در سالن ورزشی شهید پاکباز شهر سی‌سخت برگزار خواهد شد و در آن از هنرمندان داخل و خارج استان و سخنرانان استانی استفاده خواهیم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: