جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 بهمن 1402     
اظهار نگرانی روسیه از شرایط موجود در رهبری آمریکا

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: اشتباهاتی که ممکن است رهبری ایالات متحده در بحبوحه شرایط سیاسی داخلی سخت و متشنج جاری در این کشور مرتکب شود، شاید برای بقیه جهان هزینه زیادی داشته باشد و منجر به یک فاجعه جهانی شود.

به گزارش ایسنا، «میخائیل پوپوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با ایزوستیا گفت: در اوضاع متشنج و پر تنش سیاست داخلی آمریکا که اخیرا شاهدش هستیم، بهای مدیریت اشتباهات صورت گرفته از سوی رهبران این کشور بسیار جدی و بزرگ خواهد بود. این وضعیت به یک فاجعه جهانی نزدیک می‌شود.

در همین رابطه، وی یادآور شد که در اواسط دهه ۱۹۷۰، سرگرد «هارولد هرینگ» پس از پرسیدن اینکه آیا راهی برای اطمینان از این وجود دارد که دستور پرتاب موشک هسته‌ای بالقوه از سوی «یک رئیس جمهور عاقل» صادر می‌شود، از نیروی هوایی آمریکا برکنار شد.

این مقام امنیتی روس همچنین گفت: اکنون، ۵۰ سال بعد این سوال بار دیگر مرتبط‌تر به نظر می‌رسد. این روند به ویژه پس از انتشار گزارش اخیر توسط بازرس ویژه «رابرت هور» بیشتر مشهود شده که برای بررسی پرونده اسناد محرمانه‌ای منصوب شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و همراهانش از کاخ سفید خارج کردند.

وی ادامه داد: تنها فردی که در آمریکا می‌تواند دستور پرتاب یک سلاح اتمی را صادر کند، رئیس جمهوری آمریکاست که او هم به گفته رابرت هور یک پیرمرد با حافظه‌ای ضعیف است که به دشواری حقایق اصلی و جزئیات را به خاطر می‌آورد.

پوپوف با بیان اینکه سیستم کنترل تسلیحات هسته‌ای‌ آمریکا در خطر است، درباره وضعیت بستری شدن لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان توضیح داد و خاطرنشان کرد که تصمیم پرتاب سلاح هسته‌ای در ایالات متحده باید توسط رئیس جمهوری این کشور و با توافق وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش اتخاذ شود.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه افزود: وزیر دفاع بر سر کار نیست و هیچکس نمی‌داند کجاست و چه کسی به جای او قرار گرفته است. به گزارش رسانه‌ها، برخی از وظایف آستین به کاتلین هیکس، معاونش واگذار شده است.

پوپوف خاطرنشان کرد بایدن و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی چند روز پس از بستری شدن آستین در بیمارستان متوجه اوضاع شدند.

به گفته معاون دبیر شورای امنیت روسیه، شهروندان آمریکایی باهوش این را متوجه می‌شوند که سیستم کنترل ایالات متحده و روش استفاده از تسلیحات هسته‌ای در حال حاضر در وضعیت مشکوکی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که برخی از نظامیان آمریکایی حتی سعی کردند روند وضعیت دستور پرتاب هسته‌ای را به چالش بکشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: