جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
شرط بازگشت خارجی‌ها به صنعت پتروشیمی

مهر: همزمان با برگزاری کنفرانس صنعت پتروشیمی در تهران، مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی با 50 شرکت آسیایی و اروپایی به منظور مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران مذاکره و تبادل نظر کرده اند.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در تشریح توافق احتمالی انجام شده با شرکت های خارجی در تهران، گفت: با توجه به شرایط موجود و تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، فشارهایی هم به شرکت های خارجی برای عدم مشارکت در همایش تهران تحمیل شده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران  در پاسخ به این پرسش که آیا در گردهمایی تهران با شرکت های خارجی قراردادی برای همکاری منعقد شد یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ قراردادی با شرکت های خارجی امضاء نشده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: در نشست تهران قرار شد تا بعد از برداشته شدن تحریم ها با شرکت‌های خارجی طرف مذاکره قرارداد ببندیم.

بیژن زنگنه وزیر نفت با انتقاد از روند توسعه صنعت پتروشیمی در چند سال اخیر وعده داده است که دومین جهش توسعه صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید رقم خواهد خورد.

یکی از مهم ترین راهکاری جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به منظور تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام و جدید پتروشیمی گشایش منابع فاینانس و خطوط اعتباری توسط فاینانسورهای چینی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: