جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 شهريور 1394     
تغییر رویکرد مردم به سیستم حمل و نقل عمومی در جامعه ضروری است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع شهرداران آسیایی درباره کاهش آلودگی پایتخت گفت : بزودی اتوبوس های دارای فیلتر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می شود و استفاده از موتورسیکلت های برقی با کمینه آلایندگی نیز در دستور کار قرار دارد.

جعفر توکلی هاشمی افزود : همچنین افتتاح خط مترو 37 کیلومتری شمال به غرب و جنوب به شرق تهران نیز از راهکارهای مهم مقابله با آلودگی هوای این کلان شهر است.

وی اضافه کرد : اتلاف وقت و بروز انواع آلودگی های زیست محیطی از پیامدهای ترافیک است که رفع آن نیازمند مشارکت همه دستگاه هاست.

جعفر توکلی فرهنگسازی و تغییر رویکرد مردم به سیستم حمل و نقل عمومی در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد : محورهایی چون حمل و نقل پاک ، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، توسعه پیاده روی از جمله راهکارهای توسعه حمل و نقل عمومی است.

سید مهدی همدانی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور هم گفت : بحران ترافیک در شهرهای کشور بدون دانش مهندسی مدیریت نمی شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هم گفت : فناوری های جدید در صنعت حمل و نقل پیشرفت چشمگیری داشته و استفاده از خودروهای خورشیدی و برقی در دنیا رو به گسترش است که این امر موجب توسعه حمل و نقل سالم می شود.

وهاب میزانی ، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین نیز تحقق توسعه پایدار را مستلزم استفاده از سوخت های پاک ، توسعه فرهنگ ترافیک ، ترویج پیاده‌روی و دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرها عنوان کرد.

حکمت الله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین هم با اشاره به تهیه برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین گفت : ساخت توقفگاه های مناسب ، پارک سوار ، سامانه حمل و نقل انبوه ، ایجاد پیاده راه با شرایط مناسب برای حضور گردشگران و راه اندازی قطارهای درون شهری در برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک قزوین دیده شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: