جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 شهريور 1394     
خودروسازان بابت غفلت‌هاي خود از مردم عذرخواهي كنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،يك استاد دانشگاه علامه طباطبايي (ره) با تأكيد بر اين كه خودروسازان بابت غفلت‌هايي كه در خصوص عملكرد خود داشته‌اند بايد از مردم عذرخواهي كنند، گفت: علاوه بر اين، خودروسازان بايد قول بدهند كه از اين به بعد، طبق اصول علمي و مطابق منطق بازار حركت خواهند كرد.

دكتر علي خاكساري افزود: براي ارتقاي صنعت خودرو بايد عملكرد بيش از دو دهه این صنعت با حضور كارشناسان مستقلي كه به خودروسازان هيچ وابستگي نداشته باشند، مورد بررسي قرار گيرد تا ضمن شناسايي نقاط ضعف،‌ مسيرهاي درست به صورت اصولي و ريشه‌اي مورد شناسايي قرار گيرند.

وي با اشاره به اين كه اين اقدام به نفع اقتصاد كشور، صنعت خودرو و مردم ايران است،‌ اظهار كرد: خودروسازان از فضاي ايجاد شده بايد به عنوان يك فرصت استفاده كنند و از تصميمات نادرست، مسيرهاي اشتباه و سياست‌هاي غلط،‌ فاصله گرفته و نواقص خود را برطرف كنند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

خاكساري با بيان اين كه خودروسازان بايد به سمت افزايش كيفيت و كاهش شمارگان توليد خودرو حركت كنند، تصريح كرد: توصيه‌ام به خودروسازان اين است كه به دنبال توليد خودروهايي كه به اصطلاح «گاو شيرده» ناميده مي‌شوند نباشند،‌ چرا كه مردم‌ خواهان تنوع خودرو در بازار هستند، در صورتي كه خودروسازان با ابزار انحصار، خودروهاي قديمي خود را به فروش مي‌رسانند.

عضو هيأت علمي كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك با تأكيد بر اين كه توليد و قيمت‌گذاري خودرو بايد با توجه به متوسط درآمد مردم باشد، خاطرنشان كرد: اگر خودروي توليدي مطابق با درآمد متوسط جامعه نبوده، دوستدار محيط زيست نباشد و كيفيت خوبي نداشته باشد، آن را دیگر نمي‌توان توليد ملي قلمداد كرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: