جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 شهريور 1394     
اجرای آزمایشی طرح مدیریت عرضه و تقاضای سفر در یکصد تاکسی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از نهایی شدن طرح مطالعاتی سیستم call center تاکسی های درون شهری پایتخت خبر داد و گفت: یکی از مشکلات کنونی ارائه خدمات در سیستم تاکسیرانی، کمبود دسترسی شهروندان در ساعات پیک ترافیک به تاکسی هاست، از همین رو در نظر داریم با کمک طرح call center عرضه و تقاضای سفر را در پایتخت مدیریت کنیم.

میثم مظفر ، با تاکید بر اینکه حذف اتلاف وقت مسافران یکی از اولویت های تاکسیرانی در کنار ارائه خدمات هرچه کیفی تر است، تصریح کرد: با نهایی شدن و اجرای سیستمcall center، عرضه و تقاضای سفر به نحوی یکسان سازی می شود که شهروندان می توانند به جای انتظارهای طولانی مدت، با یک تماس تلفنی به نزدیک ترین تاکسی در محدوده دسترسی پیدا کنند.

وی از اجرای این طرح به صورت آزمایشی در یک صد تاکسی در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد و افزود: طرح call center در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال اجراست و این امکان را به شهروندان می دهد تا در طول روز بر وقت شان مدیریت داشته باشند.

مظفر با اشاره به اینکه ذات سفرهای درون شهری به صورتی است که تاکسیرانان به دنبال مسافران هستند و مسافران نیز در تلاشند در کمترین زمان ممکن در صندلی تاکسی جای بگیرند، یادآو شد: در نظر داریم این طرح را به دو صورت تلفنی و اپلیکیشن تلفن همراه به بازار عرضه کنیم.

وی درباره جزئیات عملکرد سیستم(کال سنتر) call center ناوگان تاکسرانی شهر تهران در نوع اپلیکیشن های تلفن همراه تشریح کرد: این سیستم که به نوعی مدیریت عرضه و تقاضای سفر است. در مدل اول به صورت اپلیکیشن برای تلفن های هوشمند چه با سیستم عامل اندروید و چه ios طراحی شده و به صورت مرکز تماس بین مصرف کننده و عرضه کننده خدمات، فعالیت می کند.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در مدل دوم طرح call center نیز مسافر با تماسی که با مرکز مدیریت سفر می گیرد، می تواند به نزدیک ترین تاکسی که در موقعیت جغرافیایی اش قرار دارد اعلام نیاز کند و در کمترین زمان ممکن در خودرو جای بگیرد.

مظفر افزود: علاوه بر تماس تلفنی، این امکان نیز در دست طراحی است تا مسافران بتوانند از طریق پیامک هم با مرکز اطلاع رسانی ارتباط برقرار کنند و پلاک تاکسی برای مسافران اعلام شود. این طرح باعث می شود که رانندگان تاکسی نیز به راحتی اطلاع یابند که در حریم چند متری شان چه تقاضایی برای عرضه خدمات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با تاکید بر اینکه زیرساخت های شبکه ارتباطی در دست طراحی است، خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد، این طرح از کارآمدی بسیار بالایی برخوردار است. ضمن آنکه نمونه هایی از سیستم call center هم اکنون در کشورهای توسعه یافته در حال ارائه خدمات است که در حال حاضر این طرح در حال بومی سازی در شهر تهران هم است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: