جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
در روز بدون خودرو؛
تردد در شمال تهران روان بود

به گزارش شهرداری نیوز،با اجرای طرح ویژه ترافیکی در شمال تهران که به مناسبت هفته محیط زیست همزمان با روز بدون خودرو برگزار شد ترافیک عبوری در دو محور خیابان ولیعصر(عج) و شریعتی و بزرگراه های شهید آیت ا... مدرس و شهید صدر روان بود.

مهندس بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه یک در مراسم روز بدون خودرو که امروز -18 خرداد ماه - در پایانه تجریش با حضور جناب آقای دکتر شاعری ریاست ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رئیس راهور منطقه یک ، مدیران محیط زیست مناطق 22 گانه شهرداری تهران  ، شورایاری ها و سازمانهای مردم نهاد برگزار شد بر مشارکت شهروندان برای کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله مدیریت پسماند ،حفظ فضای سبز و کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و افزود: توسعه پایدار شهری و تامین سلامت شهروندان با مشارکت عمومی همه گروه ها و اقشار امکان پذیر است  .

دکتر شاعری ریاست ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز خاطر نشان ساخت: رویکرد امسال مدیریت شهری تفکیک پسماند از مبدا و کاهش ترافیک از طریق فرهنگ سازی و آموزش همگانی است .

وی گفت: روز بدون خودرو فرصتی است تا شهروندان با کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از سامانه های حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو استفاده کنند.

مهندس پوریا محمدیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک نیز  هدف از اجرای طرح مذکور را تسریع و روانسازی ترافیک در ساعت پیک ترافیکی در خیابان های ولیعصر (عج) و شریعتی درمنطقه یک عنوان کرد و گفت: در این روز اعمال قانون متخلفین توسط پلیس راهور مستقر در معابر اجرا شد و  تردد وسایل نقلیه در این دو محور و به دنبال آن بزرگراه های شهید آیت ا... صدر ، شهید مدرس و ... روان و ایمن بود و وسایل نقلیه عمومی نیز به فاصله زمانی بسیار کوتاه وارد ایستگاه ها می شدند.

وی مهمترین علت کاهش ترافیک را استفاده کمتر شهروندان از وسیله نقلیه شخصی و استفاده بیشتر از ناوگان اتوبوسرانی در منطقه عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم مدیریت شهری منطقه یک  به صورت نمادین با اتوبوس واحد، مسیر پایانه تجریش در دو محور  شریعتی و ولیعصر(عج) را پیمودند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: