جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 شهريور 1394     
ورورد سمند EF7 با پایه گاز سوز به ناوگان تاکسیرانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به محدودیت پلاک گذاری خودروهای پژو به عنوان تاکسی گفت: شورای عالی ترافیک کشور الزاماتی برای شماره گذاری تاکسی در کل کشور ایجاد کرده است که یکی از آن ها شرط گاز سوز بودن خودرو و استاندارد یورو 5 می باشد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک خودروهایی می توانند به عنوان تاکسی در شهر تردد داشته باشند که حداقل دارای دو ایربگ باشند در حال حاضر در حال توافقاتی با شرکت ایران خودرو برای تولید خودروهای دو ایربگ هستیم که امید است این امر هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: خودروسازان داخلی توانسته اند با تولید سمند EF7 که پایه گاز سوز است این خودرو را به عنوان تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اضافه کنند.

وی در خصوص استقبال شهروندان از این نوع تاکسی ها تصریح کرد: به دلیل آن که قیمت این خودرو مناسب می باشد و استهلاک آن کم است با استقبال خوبی از مردم روبه رو شده است.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نوسازی ناوگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال در حمل و نقل عمومی وجود دارد که از این تعداد در سال گذشته تعداد 3 هزار و 300 خودرو نوسازی شده است.

ابراهیمی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی گفت: هم اکنون خودروهای هیبریدی سازمان تاکسیرانی با اخذ مجوز ورود به ناوگان تاکسیرانی از سوی پلیس راهور در اوایل تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز نموده اند و تعداد 10 دستگاه با برند تویوتا کمری پلاک شده اند همچنین تاکنون40 دستگاه از خودروهای تویوتا کمری که دارای استاندارد یورو 5 هستند به خودروهای سازمان اضافه شده اند که در فرودگاه مهرآباد استقرار یافتند، امید است  مشکلاتی که در مسیر ورود این خودروها وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود.

وی در پایان اذعان داشت: تاکنون تعداد 60 دستگاه از خودروهای مذکور نیز در گمرک و بندر در انتظار عبور از فیلتر سازمان استاندارد جهت ارائه تاییدیه می باشند. خودروهای هیبریدی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی و در قالب شرکت های خصوصی فعالیت می نمایند در واقع شرکت های سرمایه گذار بعد از ورود این خودرو تعداد مشخصی را با اخذ پروانه بهره برداری از سازمان تاکسیرانی مجاز به تردد می نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: