جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1402     
ترکیه ۸۲ سازمان و فرد را به اتهام ارتباط با پ.ک.ک تحریم کرد

دولت ترکیه از تصمیمش برای مسدود کردن دارایی‌های ۸۲ سازمان و فرد مستقر در چند کشور به دلیل ارتباط آنها با گروه شبه نظامی کرد پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلامیه‌ای که دولت ترکیه امروز چهارشنبه در نشریه رسمی خود منتشر کرد، دارایی‌های ۲۰ سازمان و ۶۲ فرد مستقر در چند کشور اروپایی، استرالیا و ژاپن و کشورهای دیگر را به دلیل روابط آنها با گروه شبه‌نظامی پ.ک.ک مسدود کرده است.
 
به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دارایی و خزانه‌داری ترکیه اعلام کرد، این تصمیم را «بر مبنای وجود شواهد معقول» درباره ارتکاب جرایمی از سوی آنها که مشمول قانون پیش‌گیری از تامین مالی تروریسم می‌شود، گرفته است.
 
فهرستی که دولت ترکیه اعلام کرده شامل سازمان‌هایی متعلق به آلمان و سوئیس که در آنها جمعیتی بزرگ از کردها هستند، می‌شود. همچنین این فهرست شامل سازمان‌هایی مستقر در استرالیا، ژاپن و ایتالیا است.
 
سازمان‌های دیگری در این فهرست متعلق به اتریش، بلژیک، بریتانیا، دانمارک، فرانسه، سوئد، نروژ، عراق و سوریه وجود دارند.
 
یکی از سازمان‌هایی که ترکیه تحریم کرده موسوم به Insamlingsstiftelsen Kurdiska Roda Solen در سوئد مستقر بوده و در حساب‌هایش در رسانه‌های اجتماعی خود را به عنوان یک سازمان امداد انساندوستانه معرفی کرده است.
 
هم سوئد و هم فنلاند ماه مه سال گذشته میلادی برای پیوستن به ائتلاف ناتو بعد از حمله روسیه به اوکراین درخواست دادند.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به عنوان یک عضو ناتو باید عضویت سوئد و فنلاند را تایید کند در زمان طرح این درخواست به حمایت این کشورها از عناصری که آنکارا تروریست می‌خواند و همچنین تحریم‌های آنها در حوزه تجارت نظامی اعتراض کرد. ترکیه نهایتا در ماه آوریل عضویت فنلاند در ناتو را تصویب کرد اما هنو عضویت سوئد را تصویب نکرده است.
 
ترکیه از سوئد درخواست کرده گامهای بیشتری در راستای مقابله با اعضای پ.ک.ک در این کشور که آمریکا و اتحادیه اروپا نیز آن را به عنوان گروه تروریستی تعیین کرده‌اند، اتخاذ کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: