جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 شهريور 1394     
تکمیل ساختمان مرکز کنترل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از اتمام عملیات احداث ساختمان اداری و مرکز کنترل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

مهندس مهدی ذوالفقاریان ضمن اعلام خبر فوق افزود: متعاقب اتمام عملیات احداث ساختمان اداری و مرکز کنترل، سازه مخزن تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز تکمیل شده است.

وی با اعلام پیشرفت قابل ملاحظه عملیات احداث دیواره های سازه فیلتر و ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه، از اتمام عملیات احداث فونداسیون ساختمان "شیمیایی و آبگیری لجن" تصفیه خانه خبر داد و گفت: بتن ریزی حوضچه ورودی که از اجزای اصلی تصفیه خانه به شمار می آید، رو به اتمام است.

به گفته جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، ساختمان اداری و مرکز کنترل تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس که ظرف هفته جاری آماده بهره برداری می شود، ساختمانی 2 طبقه با 600 متر مربع مساحت است و تا زمان راه اندازی تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، به منظور تامین فضاهای اداری پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است با گذشت 3 سال از آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، ضرورت بهره برداری مطلوب از این پهنه آبی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب، احداث یک تصفیه خانه در فاز دوم پروژه را اجتناب ناپذیر ساخته است. درواقع با برخورداری از چنین ظرفیتی می توان در ماه هایی که امکان آبگیری از رودخانه کن فراهم نیست، آب موجود در مخزن دریاچه را با استفاده از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال برگشت آب، به تصفیه خانه رساند و برای استفاده مجدد در دریاچه احیا کرد. پیش بینی می شود تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: