جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 شهريور 1394     
متروی تهران بسیار مدرن تر و پاکیزه تر از مترو توکیو

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،بيش از 50 نفر از ميهمانان داخلي و خارجي مجمع شهرداران آسيايي، در قالب يك تور فني نيم‌روزه از خطوط حمل  و نقل پایتخت بازدید کردند.

ميهمانان حاضر از طريق قطار مترو و با همراهي علي عبداله پور جانشين فني مدير عامل شركت بهره‌برداري مترو و ساير معاونان و مديران از ايستگاه تجريش به ايستگاه متروي طالقاني رفتندتا از نزديك با نحوه خدمات‌رساني سریعترین وسیله حمل ونقل عمومی تهران آشنا شوند.

شهرداران آسيايي در اين بازديد از ايستگاه تجريش به عنوان بزرگ‌ترين ايستگاه متروي خاورميانه و عميق‌ترين ايستگاه‌هاي متروي جهان با عمق 51 متر، ديدن كردند و با حضور در كابين راهبر مترو در طول اين سفر زيرزميني از نزديك با چگونگي هدايت قطار مترو آشنا شدند.

مترو تهران نماد و سنبل پیشرفت ايران

معاون شهردار شهر بربک لبنان دربازديدي كه از مترو تهران داشت گفت: مترو تهران به نماد و سنبل پیشرفت ايران تبدیل شده است.

فرهاد محمط معاون شهردار شهر بربک لبنان، تهران را از جهت پیشرفت شهری به عنوان یک نماد و سنبل دانست و گفت: تهران از وضعیت مناسب شهری برخوردار است که می تواند با کشورهای اروپایی رقابت کند.

معاون شهردار بربک لبنان ضمن بیان اين مطلب خاطرنشان كرد: بسیاری از کشورهای حاشیه از جمله کشورهای عربی و غرب آسیا به پیشرفت های این شهر نگاه می کنند و از تجربیاتش بهره می برند.

وی با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي كه در مترو صورت گرفته گفت: كار بسيار جالبي بود همين فضا ها فرصت خوبي براي نشان دادن فرهنگ  غني ايراني به گردشگران است.

همچنين مشاور انجمن شهرداران بنگلادش در UCLGگفت:پیشرفت ایران در حمل و نقل و ترافیک قابل توجه است و مترو به عنوان يكي از وسايل حمل و نقل پاك براي شهري مثل تهران بسيار ضروري است .

وي با  بیان این مطلب که شهر تهران از نظر حمل و نقل و ترافیک پیشرفته تر از بنگلادش است، افزود: اما به لحاظ تراکم جمعیت و ترافیک كلان شهر تهران اين ناوگان جوابگوی حمل و نقل عمومی این کشور نیست.

معاون شهرداری کابل:

متروی تهران بسیار مدرن تر و پاکیزه تر از مترو توکیو

معاون شهرداری کابل که به نمایندگی از شهردار کابل در مجمع شهرداران آسیایی شرکت کرده بود تاکید کرد: هميشه تصور مي كردم مترو توكيو در دنیا حرف اول را می زند اما امروز با ديدن مترو تهران نگاهم تغيير كرد.

محمد اسلم اكرمي در حاشیه بازدید از مترو تهران با بیان اینکه همیشه تصور می کرده كه متروی توکیو در دنیا حرف اول را می زند، اظهار كرد: پس از بازدید از خطوط مختلف متروی تهران به این نتیجه رسیدم که متروی تهران بسیار مدرن تر و پاکیزه تر از توکیو است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران انقلابی در حمل و نقل  عمومی ایجاد کرده است افزود: از قالیباف به دلیل ابتکاراتی که در خطوط اتوبوسرانی و مترو ایجاد کرده است باید تقديرکرد.

معاون شهرداری کابل گفت: با ديدن كارهايي كه در شهرداري و مترو صورت گرفته باید از شهردار تهران تقدير كرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: