جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
210دوربین در محدوده طرح ترافیک ماهانه 500هزار تخلف ثبت می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در دومین  نشست تخصصی کمیته حمل ونقل و ترافیک مجمع شهرداران آسیایی، سامانه های ثبت تخلف ترافیک تهران را به شهرداران آسیایی و مدیران شهری داخلی و خارجی حاضر در این نشست معرفی کرد.

ایلوش وزیری گفت: دوربین های ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد، تخلف سرعت غیرمجاز، تخلف عبور از چراغ قرمز ، تخلف عبور غیرمجاز از خطوط اضطرار تونل ها و پل های شهری ، تخلف تردد غیرمجاز از مسیر های ویژه اتوبوس ، تخلف تغییر خط حرکت و تخلف ورود خودروهای سنگنین به داخل تونل ها و روی پل ها شهر از جمله سامانه های ثبت تخلفات ترافیکی در تهران محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه 210 دوربین ثبت تخلف در محدوده طرح ترافیک که در مرکز این محدوده با 5 درصد مساحت شهر تهران نصب شده اند ، ماهانه 500هزار جریمه تخلف ورود به محدوده مذکور را ثبت می کنند، اظهارکرد: جریمه ورود به ا ین محدوده حدود 6 دلار است .

وزیری با بیان اینکه 112دوربین ثبت تخلف در محدوده طرح زوج و فرد که به زودی به محدوده طرح کاهش تغییر می کند، در ورودی این محدوده و 175 دوربین نیز در مسیرهای واقع در محدوده مذکور نصب شده اند، تصریح کرد: 325 دوربین تخلف ثبت سرعت در 23 بزرگراه تهران نصب شده اند .

وی با اشاره به اینکه ماهانه یک میلیون تخلف غیرمجاز فقط در بزرگراه های تهران ثبت می شود و جریمه این تخلف حادثه ساز معادل 12 دلار است، اظهارکرد: همچنین 180 دوربین در تقاطع ها نصب شده اند که عبور از خط ایست و عبوراز چراغ قرمز را ثبت می کنند که جریمه اولی 6 دلار و جریمه دومی 30 دلار است .

وزیری با بیان اینکه 33دوربین ثبت تخلف خطوط اضطرار پل ها وتونل ها بر روی پل طبقاتی صدر و4 تونل تهران ثبت شده اند ، تصریح کرد: ماهانه 10 هزار تخلف ورود به خط اضطرار ثبت می شود که جریمه این تخلف 15 دلار است ، ضمن اینکه 4 محور خطوط ویژه اتوبوس بی.ار.تی با جریمه15 دلار تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تونل نیایش و پل حافظ دو محوری هستند  که دوربین ها ثبت تخلف تغییر خطوط با جریمه 12 دلار در آنها نصب شده اند، اظهارکرد: در 4 تونل شهر تهران دوربین های ثبت ورود وسایل نقلیه سنگین به تونل ها و جریمه 30 دلاری نصب شده اند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در پایان این نشست به پرسش های اعضای حاضر در خصوص چگونگی عملکرد سامانه های هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک از جمله دوربین های ثبت تخلف و نیزدر خصوص 1600 دوربین نظارت تصویری تهران پاسخ گفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: