جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
فابیوس پارکینسون دارد

فارس: وزیر امور خارجه فرانسه که هفته گذشته در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در پراگ ناگهان از حال رفت، اخبار ادعایی رسانه‌های فرانسوی در خصوص ابتلا به بیماری‌ پارکینسون را رد کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه 69 ساله فرانسه در خصوص علت از حال رفتن خود طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک هفته گذشته با همتای چک خود در پراگ گفت که این اتفاق تنها حدود سی ثانیه به طول انجامیده و پس از آن همه چیز به حالت عادی بازگشته و علت آن سرماخوردگی بوده و وی هرگز حتی نام بیماری پارکینسون را نشنیده است.

فابیوس زمانیکه طی این کنفرانس مطبوعاتی برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت ابتدا به خاطر لرزش زانوی چپش کنترل خود را از دست داد و پس از آن سعی کرد با دستان لرزانش تریبون را بگیرد اما موفق نشد و در حال از دست دادن تعادل خود بود که اطرافیان حاضر بر صحنه به کمکش آمدند.

یکی از اطرافیان و افراد نزدیک به فابیوس بدون اشاره به نوع بیماری فابیوس در این خصوص اعلام کرد: «فابیوس سه یا چهار بار در هفته به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند و توان جسمی او همواره برای من قابل توجه بوده است اما علت مشکل اخیر احتمالا به دلیل تحلیل و کاهش توان ناشی از این سفرهاست.»

انکار ابتلا به بیماری پارکینسون از سوی فابیوس در حالیست که اطرافیان و افراد نزدیک به وی برای آنکه نشان دهند مشکل وی چندان جدی نیست، اقدام به مقایسه وی با وزیر کشور فرانسه کرده‌اند.

آنها گفته‌اند: «همانطور که مانوئل والس وزیرکشور فرانسه به هنگام تحت فشار قرار گرفتن دچار گرگرفتگی و سرخی چهره می‌شود، فابیوس هم در زمان استرس یا خستگی دچار لرزش دستان خود می‌شود اما این ارتباطی به ابتلای وی به بیماری پارکینسون ندارد.»

ماه‌هاست شایعاتی از ابتلای فابیوس به fdlhvd پارکینسون و وخامت حال وی مطرح است. 

پایگاه فرانسوی «ولترنت» دی ماه سال گذشته با اشاره به بیماری فابیوس، نوشته بود که احتمال دارد فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه دست به تغییر وزیر خارجه این کشور بزند. 

بنا بر آن گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه جولای سال گذشته «کریستین ماسیت» را به عنوان دبیر کل وزارت خارجه این کشور معرفی کرد. به ادعای ولترنت، این اقدام با هدف کمک به فابیوس صورت گرفته، اما حال وزیر خارجه فرانسه از آن زمان همچنان رو به وخامت رفته است.

پارکینسون یک بیماری عصبی ناتوان‌کننده و پیش رونده است که در اثر تحلیل سلول‌های مغزی در سنین بالای 60 سال رخ می‌دهد.

در مراحل اولیه این بیماری، ارتعاش اندام معمولا در یک طرف بدن وجود دارد اما با پیشرفت بیماری فردی که دست لرزان خود را در جیب یا پشت خود پنهان می‌کند یا چیزی را برای کنترل ارتعاش مدام در دست می‌گیرد، دیگر قادر نیست لرزش‌های شدید اندام خود به ویژه هنگامی که می‌خواهد تمرکز بیشتری به خود دهد را پنهان کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: