جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
حمل و نقل الکترونیکی در شهرهای آسیایی تقویت شود

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت برگزاری پنجمین مجمع شهرداران آسیایی در تهران بر لزوم گسترش حمل و نقل الکترونیکی در شهرهای آسیایی تاکید کرد.

در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی، خوان کلوس در پیامی خطاب به شهرداران حاضر در این مجمع عنوان کرد: بدون شک، نقش و رهبری شما در قاره ای که سالانه با بیشترین نرخ رشد شهرسازی رو به رو است، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال آینده میلادی، 65 درصد از جمعیت آسیا شهرنشین شوند، عنوان کرد: شهرنشینی یکی از فاکتورهای بهبود شهری است. با این وجود متاسفانه شهرهای ما امروزه با مشکلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک، فقدان خدمات پایه و آسیب پذیری نسبت به سیل و زلزله مواجه هستند.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: ما باید در مورد مشکلاتی همچون مهاجرت برنامه ریزی کنیم و تصمیمات جدی را در خصوص حمل و نقل اتخاذ کنیم.

کلوس در بخش دیگری از پیام خود با بیان اینکه ما فراموش کرده ایم که هدف اصلی حمل و نقل دسترسی آسان به فرصت هاست، گفت: زمانی که از حمل و نقل صحبت می کنیم باید در مورد آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و ظرفیت ها را در این خصوص افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش فروش خودرو در آسیا طی 2 دهه گذشته بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در سال 1990، 7 میلیون و در سال 2010، 50 میلیون خودرو در آسیا به فروش رسیده است.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه باید حمل و نقل را برای شهروندان جذاب کنیم تا از این طریق آلودگی ها زیست محیطی کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در این خصوص، ضروری است تا شهرها از حمل و نقل عمومی به عنوان راهکار اصلی استفاده کنند.

کلوس ادامه داد: پیش بینی می شود تا سال 2030 میزان استفاده از خودروهای الکتریکی 30 درصد افزایش پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که کنفرانس تهران فرصتی برای بحث و بررسی بهتر این موضوع باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: