جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 شهريور 1402     
تداوم درگیری‌ها میان مزدوران آمریکا در سوریه

 منابع خبری امروز (سه‌شنبه) از تداوم درگیری‌ها میان گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آمریکا در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین در این باره به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) حملات راکتی و پهپادی گسترده‌ای را به شهرک‌های «الطیانه» و «ذیبان» در شرق دیرالزور سوریه انجام دادند.
 
این منابع گزارش دادند که نظامیان قسد در چارچوب بازپس‌گیری روستاهای حومه شرقی دیرالزور از عشایر تجهیزات نظامی بی‌سابقه‌ای را در منطقه مستقر کرده‌اند.
 
منابع المیادین همچنین اعلام کردند که این حملات منجر به کوچ اهالی الطیانه و ذیبان و حرکت آنها به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شده است. طبق این گزارش، شبه‌نظامیان قسد در ادامه حملات خود وارد شهرک «الحوایج» در حومه شرقی دیرالزور شده و با نیروهای عشایر درگیر شدند.
 
برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که نیروهای عشایر سه حمله نیروهای دموکراتیک سوریه به شهرک ذیبان را دفع کردند. طبق گفته این منابع، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا شبه‌نظامیان قسد را در انجام این حملات پشتیبانی کرده است.
 
چند روزی است که درگیری‌ها میان نیروهای دموکراتیک و افراد مسلح شورای نظامی دیرالزور و عشایر در اطراف شهرک «ذیبان» در مجاورت میدان نفتی العمر شدت گرفته است.
 
درگیری‌ها میان قسد و شورای نظامی و عشایر در دیرالزور پس از آن آغاز شد که نیروهای قسد «احمد الخبیل» مشهور به ابوخوله، رئیس شورای نظامی دیرالزور و از فرماندهان ارشد قبایل مسلح را بازداشت کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: