جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 شهريور 1394     
سازماندهی 4000 دانش آموز همیار محیط زیست تا پایان سال

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از آموزش و سازماندهی 4000 دانش آموز همیار محیط زیست تا پایان سال خبر داد.

دکترعلی محمد شاعری در جلسه هماهنگی اجرای شیوه نامه طرح سازماندهی و آموزش همیاران محیط زیست شهری ویژه کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: دانش آموزان آموزش پذیر ترین، پویاترین و تاثیر گذارترین گروه هدف در بین شهروندان هستند به همین دلیل طرح همیاران محیط زیست با هدف تغییر رفتار محیط زیستی در کودکان و نوجوانان در مرحله اول و ایجاد این تغییر در بین خانواده ها در سطح مناطق توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه شهر با مشارکت شهروندان اداره می شود، افزود: یکی از شاخصه هایی که مشارکت مردم را در مدیریت شهری محقق می کند آگاهی و ارتقاء دانش کودکان و نوجوانان در قالب طرحهای آموزش محور است.

شاعری با اذعان به اینکه این طرح از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز در 88 مدرسه اجرایی می شود افزود: این دانش آموزان در قالب چهار کارگروه همیاران زمین پاک و مدیریت پسماند، همیاران محیط طبیعی و فضای سبز، همیاران آب پاک و همیاران هوای پاک و مدیریت مصرف انرژی سازماندهی شده و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: تاکنون 1700 همیار محیط زیست سازماندهی و آموزش دیده اند و مقرر شده در سال تحصیلی 94-95 این تعداد به 4000 نفر افزایش یابد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه خاطر نشان کرد: اقداماتی که موجب تغییر رفتار شهروندان و مشارکت آنان می شود باید افزایش یابد و بدون ساختار مناسب اجتماعی امکان تحقق مشارکت شهروندان نیز میسر نخواهد بود.

براساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی در ادامه با اشاره به اینکه همیاران محیط زیست نقطه اتصال مردم و شهرداری هستند افزود: همیاران در کنار سازمانهای مردم نهاد، دوستداران داوطلب محیط زیست، رسانه ها، ائمه جماعات، معلمین مدارس و سایر افرد تاثیر گذار محلی می توانند نقش موثری در حفاظت و احیای محیط زیست شهری ایفا نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: