جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 شهريور 1394     
راهکاری برای ترمیم زخم های ناشی از تحریم بر صنعت خودرو

به گزارش نگاه پارلمان شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی ، ارائه وام های قابل قبول با کارمزدهای پایین از جمله راهکارهایی است که می تواند رضایت مندی مشتریان را به دنبال داشته باشد تا در صورت هر گونه افزایش قیمت خودروسازان با افت تقاضا مواجه نشوند.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز به ارتباط افزایش قیمت خودرو با نرخ تورم پرداخت و گفت : ارتباط مستقیمی که بین افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت کالاها وجود دارد غیر قابل انکار است از این رو برای افزایش تعداد مشتریان باید نسبت به افزایش حقوق و دستمزدها اقدام شود.

وی تصریح کرد : : یکی از مسائلی که می تواند مشکلات جدی صنعت خودرو را برطرف نماید همکاری با شرکتهای خارجی است چرا که این اتفاق موجب تعاملات گسترده این صنعت با صنایع مشابه خارجی می شود.

وی گفت : در سالهای اخیز صنایعی که بواسطه تحریم ها با مشکلات و موانع زیادی روبرو گردید صنعت خودرو بود متاسفانه آسیبی که در جریان تحریم ها بر صنعت خودرو وارد شد قابل توجه است.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود : البته این مشکلات صرفا به دلیل تحریم ها نبوده بلکه مسائل ایجاد شده در سیستم پولی و بانکی کشور ، سایر صنایع مرتبط با  صنعت خودرو را نیز دچار مشکل و تزلزل کرد و مسیری که باید تولید طی می گردید با شیب کندی طی شد و  متاسفانه اتفاقاتی را که در صنعت و تولید شاهد بودیم رخ داد.

نکو گفت : با نهایی شدن توافقات قطعا صنعت خودرو به جهت تجربیات ارزنده ای که به دنبال مشکلات صورت گرفته کسب کرده می تواند خلاء بوجود امده را پر کند و یقینا صنعت خودرو در شرایط پسا تحریم ها زنده تر و پویاتر از گذشته خواهد شد.

وی تصریح کرد : تردیدی نیست که افزایش قیمت خودرو با تحرک و فعالیت گسترده بخش های تولید و صنعت خودرو ارتباط مستقیم دارد متاسفانه هم اکنون هزینه تولید در داخل بالاست و صنعت خودرو برای اینکه بتواند به تولید ادامه داده و محصولات را به فروش برساند لاجرم باید به قیمت ها بیافزاید اما باید راهکاری در این راستا در نظر گرفته شود که توان مالی متقاضیان خودروهای داخلی نیز تقویت شود.

وی افزود : در صورتی که در این ارتباط چاره اندیشی نشود مسلما مشکلات جدید دیگری برای صنعت خودرو رخ خواهد داد که شاید جمع نمودن آنها به راحتی امکان پذیر نباشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: