جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 6 دی 1392     
آمار عجیب گم شدن نوجوانان درمالزی

ایرنا: براساس آمار این بنیاد مالزیایی اغلب گم شدگان نوجوان هستند و زیر 18 سال سن دارند.
 
روزنامه ها و دیگر رسانه های مالزی هر روز در صفحات و یا تارنماهای خود از گم شدن و یا دزدیده شدن نوجوانان می نویسند و مادرانی که اشک ریزان و عکس بدست بدنبال فرزندان خود می گردند.
 
کودکان و نوجوانان در مالزی یا ناپدید شده و به خانه باز نمی گردند و یا اینکه توسط باندهای بزرگ ربوده شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
 
آمارها نشان می دهد در سال 2004 میلادی بیش از شش هزار و 270 نوجوان در مالزی گم شدند که از این تعداد چهار هزار و 620 نفر دختر بوده اند. آمار پلیس مالزی نشان می دهد که جسد 71 دختری که در سال 2005 میلادی از خانه فرار کرده بودند، پیدا شده است. در سال 2006 نیز 71 جسد دختر دیگر کشف شد. آمار نشان می دهد در سال 2007 میلادی نیز سه هزار و 246 دختر در مالزی مفقود شده اند.
 
کارشناسان مسایل اجتماعی مالزی تاکید دارند بسیاری از دختران نوجوان و جوان در این کشور در خطر دزدیده شدن و سوء استفاده باندهای خطرناک هستند.
 
به گزارش روزنامه ˈنیو استریت تایمزˈ، معاون رییس بنیاد مبارزه با جرایم مالزی نیز امروز (جمعه) با اظهار نگرانی از این موضوع، نسبت به روند افزایشی افراد گم شده در این کشور جنوب شرق آسیا هشدار داد.
 
ˈلی لام تایˈ گفت: در سال گذشته در مجموع پنج هزار و 721 نفر ناپدید شدند که سه هزار و 127 نفر از این افراد مدتی پس از گم شدن پیدا شدند.
 
وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده طی سال جاری چهار هزار و 998 نفر در مالزی ناپدید شده اند که دو هزار و 382 نفر از آنها پیدا شدند.
 
این مقام مالزیایی خاطرنشان کرد: 45 درصد از افراد گمشده زیر 18 سال سن داشته اند و بر اثر مناقشات و یا فشار داخلی ناپدید شده اند و در برخی از موارد نیز دختران براثر فشار خانواده اقدام به فرار از خانه کرده اند.
 
وی آدم ربایی و قتل را نیز عامل ناپدید شدن این افراد عنوان کرد.
 
وی ضمن اشاره به ضرورت تقویت نهاد خانواده گفت که نوجوانان ممکن است مورد سوء استفاده قرار گرفته و در باندهای مختلف مورد بکارگیری شوند.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: