جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 شهريور 1394     
متاسفانه خبری از تحقق50درصدی تقبل هزینه های حمل و نقل عمومی توسط دولت نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقاء فرهنگ ترافیکی در بین شهروندان گفت: هم اکنون با توجه به بحث آلودگی هوا و ترافیک ضروری است که فرهنگ سازی صورت گیرد و تمامی افراد در یک خانواده تنها از یک خودروی شخصی استفاده کند.

مهرداد لاهوتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی باید به سمت الکترونیکی کردن کارهای روزانه برویم و ارتباط مستقیم افراد برای کارهای شخصی  حذف شود همچنین دستگاه هایی برای کمک در این بخش فراهم شودمانند: افراد در صورت عدم مراجعه بتوانند بلیت تهیه کنند و یا پروانه ساختمان بگیرند که این امر باعث کاهش تردد افراد و کاهش ترافیک در شهر خواهد شد.

 وی افزود: براساس طرح جامع ترافیک تهران 75 درصد از سفرهای درون شهری باید توسط حمل و نقل عمومی انجام گیرد در صورتی که در حال حاضر به دلیل عدم تامین در هزینه حمل و نقل عمومی تنها  35 درصد از جابه جایی افراد توسط وسایل نقلیه عمومی می باشد و ما بقی توسط وسایل شخصی تردد انجام می پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تعامل دولت و شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: براساس قانون 50 درصد از هزینه های حمل و نقل عمومی سهم دولت است که در حال حاضر دولت به تعهدات خود عمل نکرده و سهم خود را پرداخت نکرده است.

 لاهوتی گفت: خودروهایی که استاندارد یورو 4 را نتوانسته اند اخذ کنند باعث افزایش آلودگی در شهر خواهد شد به همین منظور این خودروها باید تعدیل شوند و سازمان مدیریت اجازه تردد و شماره گذاری به آن ها ندهد.

وی با اشاره به حدود 10 هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که باعث ایجاد آلایندگی
می کنندتصریح کرد: خودروهای سالم به طور میانگین روزانه 2 گرم گاز تولید کرده اند در صورتی که تاکسی های پیکان روزانه 4 و نیم برابر میزان یعنی 9 گرم گاز تولید می کنند.

وی افزود: در سال های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی صورت گرفته اما این  اقدامات کافی نمی باشد و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد.

لاهوتی در پایان با اشاره به نوسازی تاکسی های فرسوده اظهار داشت: با توجه به انبوه آلودگی های ی که تاکسی های پیکان ایجاد می کند و سلامت شهروندان تهران را با خطر روبه رو می کنند باید نوسازی این تاکسی ها با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی ها فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: