جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 مرداد 1402     
کره شمالی: آمریکا شبه جزیره کره را به سمت جنگ هسته‌ای می‌کشاند

 

وزیر دفاع کره شمالی طی سخنرانی در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو گفت، از ابتدای سال جاری میلادی، آمریکا ابزارهای هسته‌ای عظیمی را در کره جنوبی مستقر کرده و با این اقدام وضعیت شبه جزیره کره را به آستانه یک «جنگ هسته‌ای» می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی در جریان این کنفرانس عنوان داشتایالات متحده یک سیاست خصمانه‌ای را در قبال کره شمالی دنبال و علنا به منافع امنیتی مستقل این کشور تجاوز می‌کند. آمریکا با اقداماتش، وضعیت را در شمال شرق آسیا به آستانه یک جنگ هسته‌ای می‌کشاند.

این وزیر دفاع در ادامه افزود: آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی، ابزارهای هسته‌ای استراتژیک عظیمی را در کره جنوبی مستقر کرده است. از جمله این موارد می‌توان به یک زیردریایی هسته‌ای، یک بمب افکن استراتژیک و یک ناو هواپیمابر هسته‌ای اشاره کرد. این کشور همچنین چندین رزمایش مشترک را در قالب شبیه‌سازی جنگ با کره شمالی انجام داده است؛ رزمایش‌هایی که به لحاظ مقیاس، بزرگی و مدت زمان بی‌سابقه بودند.

او در پایان تاکید کرد: اکنون مساله این نیست که آیا جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز می‌شود یا خیر، بلکه سوال این است چه کسی، چه زمانی و چگونه آن را آغاز می‌کند.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو از روز سه‌شنبه برگزار شده و طبق اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، بیش از ۸۰۰ نماینده از ۷۶ کشور در این کنفرانس شرکت می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: