جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 شهريور 1394     
احتمال تصویب دو بسته جدید قیمت آب

مهر: علیرضا نوذری پور با بیان اینکه رشد مصرف آب در تهران متوقف شده است، گفت: در حال حاضر، سرانه مصرف هر نفر در شبانه روز ۲۳۰ لیتر است که این میزان باید به کمتر از ۱۵۰ لیتر برسد.

قائم مقام آبفای استان تهران با تاکید بر لزوم دستیابی به نقطه ایده آل در مصرف آب شهروندان، اظهارداشت: از موله های تاثیرگذار در کاهش مصرف آب، قیمت و نرخ تعرفه است که در حال حاضر به دلیل اینکه سهم هزینه آب در سبد مصرفی خانوار پایین است، دغدغه ای برای مهار هزینه ها در این بخش احساس نمی شود.

نوذری پور افزود: هم اکنون هزینه هر لیتر آب ۳.۵ ریال است در حالی که آب بسته بندی به قیمت ۵۰۰ تومان فروخته می شود؛ بنابراین مسئولان باید در این زمینه کمک کند تا بتوانیم راهکارهایی برای کنترل مصرف آب و رسیدن به استاندارد مصرف بیابیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه هدف وزارت نیرو در افزایش تعرفه های آب کسب درآمد نیست گفت: پیشنهاداتی برای افزایش قیمت آب و جریمه مشترکانی که ۲ برابر الگوی مصرف، آب استفاده می کنند، داده ایم.

قائم مقام آبفای استان تهران اظهارداشت: پیشنهاد جریمه مشترکان پُرمصرف به شورای اقتصاد رفته و ما هم اکنون به دنبال جلب نظر این شورا هستیم. در خارج از ایران برای کنترل مصرف و جریمه مشترکان پُرمصرف، قوانین سخت گیرانه ای وجود دارد.

به گفته نوذری پور، براساس آخرین اطلاعاتی که در دست است، کمیسیون‌های مختلف دولت در حال بررسی پیشنهادات تعرفه ای وزارت نیرو هستند که شامل بسته جرایم برای مشترکان پُرمصرف نیز می شود.

وی به این مطلب اشاره کرد که احتمالا از سوی دولت به صورت همزمان دو بسته تعرفه جدید آب و جرایم مشترکان پُرمصرف ارائه می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: