جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 شهريور 1394     
علل بروز اختلالات خواب

مهر: دكتر سيد بهزاد پوستی گفت: تصميم گيري ها و اقدامات لازم براي برگزاري اين كنگره به اتفاق همكاران اين حوزه از دو سال پيش برنامه ريزي و جمع بندي شده است.

وی افزود: اقدامات درمانی در رابطه با بیماری های ناحیه بینی و سینوس نزد بزرگسالان و اطفال، زيبایی سروگردن، اختلالات خواب، نانومدیسین، نقش سيستم ايمني در این بيماری ها از جمله محورهای مطرح اين كنگره است كه در مورد آنها بحث و تبادل نظر می شود.

پوستی به برگزاری ۱۶ پنل در جريان برگزاري اين كنگره اشاره كرد و گفت: اين پنل ها در طول سه روز برگزاري كنگره در موضوعاتی همچون بيماری هاي بيني و سينوس، راينوپلاستي، اقدامات زيبايي سروگردن، اختلالات سيستم ايمنی، اختلالات خواب و نانوتكنولوژي ارايه مي شود.

وی در خصوص مهمانان خارجي اين كنگره اظهار داشت: ۱۱ مهمان خارجی از كشورهای آمريكا، آلمان، انگليس، هلند، مصر،اتریش، تایوان و ايتاليا در اين كنگره حضور خواهند داشت و در مورد موضوعات مختلف سخنرانی خواهند كرد.

دبير علمی پنجمين كنگره بين المللی انجمن راينولوژی ايران با بيان اينكه زبان اصلي كنگره انگليسي است، افزود: براي اينكه مدعوين مشكلي از نظر درك مطالب نداشته باشند، در برخي موارد خاص مطالب به زبان فارسي نيز ارايه مي شود.

پوستي در مورد نانومديسين اظهار داشت: نانومديسين به عنوان مثال در توليد و ساخت انواع پانسمان ها از جمله  بيني و وسایل جراحی مانند ساكشن در کشور تولید شده، که در این صنعت استفاده از ذرات مختلف نانو باعث کارآیی بهتر این گونه وسایل گردیده است.

وی افزود: به رغم پيشرفت های گسترده ای كه در اين زمينه در سطح دنيا و کشور ما صورت گرفته، اما نیاز است تا جامعه پزشکی با آشنایی به این تکنولوژی باعث گردیده در این کنگره تلاش گردد با ارائه سخنرانی و برگزاری پنل آگاهی پزشکان در این زمینه افزایش یابد.

دبير علمي پنجمين كنگره بين المللي انجمن راينولوژی ايران در مورد بيماری های بینی و سینوس اطفال نيز توضيح داد: از آنجا كه اقدامات پيشگيري، درماني و پيگيری بيماری ها نزد اطفال در افزايش سلامت كلی جامعه موثر است، چنانچه بتوان اين بيمای ها را در همان مراحل كودكی كنترل كرد، نتيجه اقدامات بهداشتی و درمانی موثرتر خواهد بود. از اين رو برخي بيماري هاي شايع نزد اطفال در زمینه رينوسينوزيت ها، رينیت هاي آلرژيك، اختلالات ساختاري بيني، مشكلات تنفسي در دوران كودكي و نوجواني مطرح می گردد و در ضمن موارد پيشرفته سرطان هاي ناحیه بيني و سينوس و اقدامات درماني توام آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد

پوستی در مورد اختلالات خواب نيز با بيان اينكه اين اختلالات علل مختلفی دارند، گفت: اين اختلالات مي تواند ناشي از يک مشكل در سيستم اعصاب مركزي يا ناشي از مشكلات محيطي باشد. بنابراين در درمان اين اختلالات ابتدا بايد منشا آنها را شناسايي كرد. در صورتی كه علل آن مركزی باشد اقدامات لازم سیستم عصبی مرکزی می باید صورت پذیرد اما اگر محيطي باشد بايد ابتدا علل آنها را شناسايي كرد و سپس درمان های جراحی یا اقدامات غیرجراحی مورد نیاز به بیماران توصیه شود.

وی افزود: مثلا در تنفس از طریق بيني هر اختلالي كه از بيني تا ناحيه ناي بر سر راه عبور هوا ايجاد اشكال كند، مي تواند به صورت اختلال خواب تظاهر كند كه در اين زمينه اختلالات محيطي مانند انحراف تيغه بيني، آلرژي بيني، رينوسينوزيت، بزرگي زبان، بزرگي قاعده زبان، عقب افتادگی کام و بزرگی زبان کوچک مي تواند مشكل ساز باشد.

پوستي در مورد اختلالات سيستم اعصاب مركزي نيز گفت: در اختلالاتي كه ناشي از بروز يك مشكل در سيستم اعصاب مركزي است، اين سيستم به دليل برخي مشكلات به درستي دستور تنفس به اندام هاي تنفسي صادر نمي كند يا دستور تنفس در هنگام خواب با تاخير صورت مي گيرد.

پنجمين كنگره بين المللي انجمن راينولوژی ايران از ۲۲ تا ۲۴ مهر ۹۴ در مركز همايش های بين المللی رازی برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: