جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 شهريور 1394     
تلاش می کنیم با تکمیل سرانه ها، شرایط رفاه و آسایش شهروندان را فراهم کنیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،شهردار منطقه 22 در نخستین جلسه از سلسله نشست های تخصصی عمران شهری با موضوع بررسی تاثیرات اجرای تقاطع های غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 بر کیفیت زندگی شهری در منطقه گفت: «تمام تلاشی که در منطقه 22 به بحث تامین و تکمیل زیرساختها معطوف شده در جهت تامین شرایط رفاه و آسایش شهروندان است

در این جلسه که با حضور علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران،  شهردار منطقه 22 و 21 و تنی چند از مسئولان شهرداری در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد، مولایی شهردار منطقه با استقرار در جایگاه سخنران، با ارائه اطلاعاتی در خصوص مختصات جغرافیایی منطقه، حریم و روستاهای موجود در محدوده شمال غرب تهران گفت: « منطقه 22 به دلیل رو به رشد و توسعه بودن و ادامه عملیات شکل گیری ساختارهای آن، از وضعیت خاصی در میان مناطق 22 گانه برخوردار است. این منطقه در شهر تهران از چند بعد مورد اهمیت است. اول آنکه این منطقه به لحاظ وجود 9 دانشگاه و دانشکده به نوعی پردیس علمی فرهنگی تبدیل شده که روزانه تعداد زیادی دانشجو را به این منطقه می کشاند. همچنین این محدوده از تهران به دلیل مجموعه هاو بوستانهای بزرگ فرامنطقه ای همچون آبشار تهران، جوانمردان ایران، لتمال کن، چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس بعنوان قطب تفریحی گردشگری پایتخت مطرح شده است. دریاچه شهدای خلیج فارس نیز بعنوان یکی از افتخارات مدیریت شهری در سالهای اخیر، فضایی زیبا و جالب با بهره گیری از بهترین امکانات را نه تنها در اختیار بازدیدکنندگان منطقه و شهر بلکه در اختیار بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر شهرهای ایران قرار می دهد. »

وی افزود: « منطقه 22 به سبب پیش بینی مراکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در افق طرح به قطب درمانی تهران نیز تبدیل می شود. تریتا اولین بیمارستان منطقه مدتی قبل به بهره برداری رسیده و 5 بیمارستان بزرگ دیگر نیز در حال احداثند که از سال 1396 تا 1400 به بهره برداری خواهند رسید. حدود 5 مجموعه بزرگ و مرکز خرید نیز در این محدوده از تهران در حال احداث است که با تکمیل آنها افزون بر تکمیل سرانه های مورد نیاز شهروندان، دایره امکانات برای مراجعه و استفاده دیگر شهروندان تهرانی نیز فراهم خواهد شد. »

علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: « بیش از 90 درصد از اهداف نخستین طرح جامع ابلاغی سال 1349 شهر تهران در زمینه توسعه معابر بزرگراهی تحقق یافته و به جرات می توان گفت در مجموع طرح های توسعه شهر تهران، هیچ شاخصی تا به این اندازه محقق نشده است. این موضوع نشان دهنده توفیق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران طی یک دهه اخیر است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه رفت و آمد روزانه جمعیت قابل توجه شهروندان ساکن در شهرهای اقماری به تهران، اهمیت ساماندهی مبادی ورودی پایتخت را دوچندان می کند، پروژه احداث تقاطع های غیر همسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 را طرحی الگو در زمینه بهسازی دروازه های ورودی شهر دانست و افزود: « با بهره برداری از این پروژه ها که باید همزمان با تکمیل پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم صورت پذیرد، میدان آزادی که طی 5 دهه مبدا ورودی پهنه غربی پایتخت بوده، این جایگاه را به تقاطع های غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 و 2 می دهد و به این ترتیب خودروهایی که از محورهای مواصلاتی کرج- تهران به سمت پایتخت در حرکت هستند، می توانند با انتخاب مسیر بزرگراه شهید حکیم به سایر محورهای شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران ارتباط یابند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: