جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 شهريور 1394     
دادکان: سند فسادها موجود است


در همان برنامه که محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس هم به‌عنوان میهمان تلفنی حضور داشت، اشاره به پرونده‌های فساد در فوتبال و ورزش خیلی سریع به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شد؛ جایی که صحبت دادکان درباره داوری که از او خواسته شده تا نتیجه بازی را به‌نفع یک تیم «دربیاورد» حسابی خبرساز شد. بااین‌حال اشکال مدیریتی در ورزش و بعضا پیامدهای منفی‌ای که این موضوع داشته هم دیگر سوژه بحث‌برانگیز این مناظره تلویزیونی بود؛ سوژه‌ای که اکبر نوجوان، رئیس هیأت‌مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و مشاور وزیر ورزش را بر آن داشت تا انتقاداتی نسبت به محمد دادکان داشته باشد.

 او در گفت‌وگویی که خبرگزاری «برنا» منتشر کرده بود، در واکنش به صحبت‌های محمد دادکان و انتقاداتش از ورود اعضای سپاه به فوتبال، گفت: «صحبت‌های دور از منطق آقای دادکان مرا بر آن داشت به‌عنوان یک سپاهی مطالبی را خدمت ایشان عرض کنم. خدمت دادکان ارادت دارم اما باید یادآور شوم وقتی در زمان جنگ خیلی از اعضای سپاه که اتفاقا ورزشی هم بودند، عشق خود یعنی ورزش را رها کردند و به میدان‌های جنگ رفتند، آقای دادکان در دانشگاه به تحصیل مشغول بود! آیا من و امثال من اشتباه کردیم که برای دفاع از آب، خاک و ناموس، تمام عرصه‌ها ازجمله ورزش را رها کردیم و به جبهه‌های جنگ رفتیم؟!» رئیس سابق هیأت فوتبال باشگاه نیروی زمینی ادامه داد: «آقای دادکان شاید الان بگوید منظورش تمام سپاهی‌های حاضر در ورزش نبوده اما ایشان همه را با یک چوب راند! سؤال من از دادکان این است که آیا ساکت به‌عنوان یک سپاهی در فوتبال و سپاهان موفق نبود؟! آقای دادکان مگر قهرمانی پاس با سردار آجرلو به دست نیامد؟! آقای اکبر ترکان چگونه؟

آیا در مدیریت کشتی موفق نبود؟ آقای داورزنی، مدیر موفق فدراسیون والیبال، مگر نظامی نیستند؟! همین آقای نوآموز که دادکان از او تعریف می‌کند مگر نظامی نیست؟ آقای عزیزمحمدی که با خود دادکان کار کرده، از سپاهیان حاضر در ورزش است».رئیس هیأت‌مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین گفت: «زمانی که دادکان برای پرسپولیس بازی می‌کرد، امثال اسماعیل کوثری در ابومسلم پابه‌توپ بودند. زمانی که جنگ شد امثال کوثری فوتبال را رها کردند و به جبهه رفتند.

حالا اگر قرار باشد کوثری در ورزش خدمت کند، آقای دادکان باید بگوید نباید یک سپاهی در فوتبال یا ورزش باشد؟! خدمت آقای دادکان باید عرض کنم که اگر ریاست ماندنی بود که به امثال من و دادکان نمی‌رسید. بهتر است به خروجی مدیریت افراد نگاه کنیم و با این‌گونه اظهارنظرات دل بسیاری از دلسوزان انقلاب را به درد نیاوریم».

اکبر نوجوان البته در صحبت‌هایی که جام‌جم ورزشی آن را منتشر کرد، این‌طور ادامه داد: «دادکان برخی از اعضای وزارت ورزش و جوانان را بی‌سواد تلقی کرد. من به‌عنوان یک سپاهی حرف می‌زنم نه به‌عنوان مدیر توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان. دادکان از همان دست افرادی است که پس از انقلاب و درحالی‌که جنگ شده بود همانند بسیاری دیگر به اروپا رفت. او حالا در گفت‌وگویش پاسدارها را متهم می‌کند. از همین پاسدارها در ورزش زیاد بوده‌اند؛ سردار آجرلو یا محمدرضا داورزنی که بهترین فدراسیون را تحت ریاست خود دارد. حال چه اتفاقی افتاده که دادکان به دلیل اختلاف سلیقه در برنامه تلویزیونی این‌چنین به انتقاد از پاسدارهای حاضر در ورزش می‌پردازد و اصلا به چه اجازه‌ای سپاه را زیر سؤال می‌برد. آقای دادکان! وزیری که روبه‌روی شماست، هم از لحاظ کسوت و هم از لحاظ تحصیلات از شما بالاتر است. اکثر مدیران وزارت ورزش و جوانان نیز در حوزه ورزشی و مدیریت ورزشی تحصیل کرده‌اند، از کدام بی‌سواد صحبت می‌کنید؟ دادکان با خودش دعوا دارد، برای چه این‌چنین جو‌سازی می‌کند؟ با این روش نباید زحمات همه را زیر سؤال برد. آقای دادکان! اگر با خودت دعوا داری یک گروه را که امتحان پس داده‌اند متهم نکن...».

پس از این اظهارات، محمد دادکان هم در جوابیه‌ای پاسخ اکبر نوجوان را داد که متن آن به‌عینه در زیر آمده است؛ فارغ از مباحثی که در پاسخ به آقای نوجوان مطرح شده، پرونده‌هایی که رئیس سابق فدراسیون فوتبال مدعی شده مدارک آنها موجود است می‌تواند سرآغاز جدیدی در پرونده‌های فساد در ورزش باشد؛ پرونده‌هایی که اگر رسیدگی به آنها در اولویت کانون‌های مبارزه با فساد در ورزش قرار گیرد می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.

پاسخ به یک انتقاد
 

برادر محترم سردار اکبر نوجوان
با سلام
ضمن احترام متقابل با تشکر از حسن نظر جناب‌عالی به اینجانب لازم می‌دانم به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع جناب‌عالی از  عملکرد افرادی از قشر محترم سپاهی که حضورشان در عرصه ورزش مورد انتقاد اینجانب قرار گرفت، مواردی را به اطلاع برسانم که در صورت ضرورت آمادگی دارم مستندات مربوطه را نیز برای قضاوت عمومی و جناب‌عالی در اختیار قرار دهم.

بدیهی است هر فردی از هر قشر و طبقه‌ای، برای خدمت در هر عرصه‌ای صادقانه و دلسوزانه وارد شود، مورد احترام می‌باشد از جمله این افراد می‌توان به خدمات شایان توجه و ماندگار زنده‌یاد شهید بزرگوار سردار تهرانی‌مقدم که عاشقانه و دلسوزانه خدمات بزرگ را به جامعه ورزش نمود اشاره کرد. همچنین برادر عزیز سردار یعقوبی که منشأ خدمات فراوانی در زمانی که در حوزه ورزش مسئولیت داشتند گردید و دیگر عزیزانی چون سردار ترکان، آقای داورزنی و سردار جلالی که خدمات ایشان در ورزش ستودنی است.

لکن در خصوص بعضی از افرادی که از آنها نام بردید لازم است مواردی که موجب شد بنده حضور آنها را در ورزش مخرب و غیرمفید بدانم را ذکر نمایم.

١- اعزام فرزندان خود به خارج از کشور برای تماشای بازی لیگ اروپا
٢- دریافت وجه خارج از چارچوب و قرارداد از حامیان مالی (اسپانسر)
٣- باقی‌گذاشتن بدهی میلیاردی پس از کناررفتن از مسئولیت باشگاه
٤- تبدیل تیم استان به مجموعه‌ای از بازیکنان غیربومی با وجود صرف هزینه‌های زیاد تحت عنوان پشتوانه‌سازی از بازیکنان محلی
٥- حیف‌ومیل اعتبار تخصیصی به تیم ملی اعزامی به جام‌ جهانی با تشکیل شرکت اوج (خارج از فدراسیون فوتبال)
٦- اعزام غیرقانونی و خلاف ضوابط و مقررات بیش از یکصد نفر به ژاپن در زمان برگزاری مسابقات دوره مقدماتی جام‌ جهانی تحت عنوان کمیته فرهنگی و جعل امضا و مهر فدراسیون
٧- الزام و اجبار انعقاد قرارداد بازیکن با باشگاه و تحت فشار قراردادن آنها با ایجاد صحنه‌های تصنعی   
٨- جابه‌جایی باشگاه قدیمی و ریشه‌دار پاس با بیش از ٦٠ سال قدمت
و دیگر مواردی که ذکر آن را به زمانی دیگر موکول می‌کنم.

لازم به ذکر است در اعتقاد قلبی بنده به تشکیلات بسیج و سپاه و عملکرد مثبت و فوق‌العاده آنها در عرصه‌های مختلف جای هیچ تردیدی نیست. حرف بنده این است انسان‌های وارسته و شایسته که دارای دانش، تجربه و تخصص نیز می‌باشند در مصدر امور ورزشی قرار گیرند. نه افرادی که ورزش را زمینه تاخت‌وتاز امیال شخصی و سوءاستفاده‌های خود قرار داده و برای ماندن در مسئولیت تن به هر ذلت و خواری می‌دهند.

و آخرین کلام اینکه برادر عزیز جناب نوجوان درخصوص جمله‌ای که اشاره داشتید که بنده در زمانی که جناب‌عالی در جبهه مشغول نبرد حق علیه باطل بودید مشغول تحصیل‌کردن بودم، برای اطلاع جنابعالی باید بگویم زمانی که بنده در سال تحصیلی ٥٤-٥٥ به عنوان یکی از دانشجویان ورزشکار و مذهبی دستگیر و روانه زندان شدم، جناب‌عالی کجا بودید؟

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: