جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 خرداد 1393     
مدیرکل اداره حقوقی شهرداری تهران اعلام کرد:
بابرپایی دروه های آموزشی در فرهنگسراها قوانین حوزه شهری آموزش داده می شود

به گزارش شهرداری نیوز، مدیرکل اداره حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی یک مسئولیت همگانی است، گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی از کلیه امکانات خود در جهت آموزش حقوق شهروندی استفاده می کند.

 در این کلاس های آموزشی، شهروندان با موضوعات نظیر تخلفات ساختمانی ، آشنایی با کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ، باید ها و نبایدهای آپارتمان نشینی ، سد معبر ، نحوه برخورد قانونی با مشاغل آلوده کننده و مزاحم مقرر در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، روابط مالک و مستاجر، املاک واقع در طرح های شهرداری و نحوه تقویم پرداخت قیمت آنها، حقوق خانواده، چک و مسائل آن و...آشنا می شوند.

 دکتر نادر نوروزی با بیان مطلب فوق اظهارکرد: نتیجه این رویکرد تضمین حقوق شهروندان، جلوگیری از طرح دعاوی واهی علیه شهرداری، استفاده از مشارکت شهروندان در امور محلات و مناطق جهت تبدیل شهرنشینان به شهروندان آگاه، فعال و مشارکت جو است.

وی با بیان اینکه روابط شهروندان با نهادها و مؤسسات عمومی و همچنین وظایف و تکالیفشان از یک نظام منطقی، عقلانی و قانونمدار برخوردار است، تصریح کرد: بر این اساس رویه ها، قوانین و مقررات شهروندی بر زندگی شهری و کلیه فعالیت های شهروندان حاکم است.

نوروزی خاطرنشان کرد:اداره کل حقوقی شهرداری تهران با هماهنگی اداره کل مشارکت های شهروندی از سال 86 با هدف ارتقاء سطح آگاهی های حقوق شهروندی و آشناسازی آنها با حقوق و تکالیف قانونی افراد جامعه در حوزه مدیریت شهری و متقابلاً وظایف شهرداری اقدام به برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی در سطح مناطق 22 گانه در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران کرده است.

وی افزود:در این کلاس های آموزشی، شهروندان با موضوعات نظیر تخلفات ساختمانی ، آشنایی با کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ، باید ها و نبایدهای آپارتمان نشینی ، سد معبر ، نحوه برخورد قانونی با مشاغل آلوده کننده و مزاحم مقرر در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، روابط مالک و مستاجر، املاک واقع در طرح های شهرداری و نحوه تقویم پرداخت قیمت آنها، حقوق خانواده، چک و مسائل آن و...آشنا می شوند.

مدیرکل اداره حقوقی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این کلاس ها با استقبال خوب شهروندان خصوصاً در سال های اخیر و در مناطق یک ، چهار، پنج، شش، ده، دوازده،سیزده و شانزده مواجه بوده است، گفت: در مجموع در طی 407 دوره ، 7510 نفر از شهروندان از ابتدای کار تاکنون در دوره های مذکور شرکت کرده و با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شده اند.

نوروزی تصریح کرد:علاوه بر این مجموعه حقوقی شهرداری با استفاده از کارشناسان متخصص نسبت به ارائه مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف حقوق خانواده، قوانین و مقررات شهرداری ،آپارتمان نشینی و روابط موجر و مستأجر در مناطق مختلف اقدام و از طریق رسانه های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون و جراید نیز به امر آموزش مبادرت نموده است.

وی در پایان گفت: راه اندازی سامانه«اطلاع رسانی حقوقی»به منظور ارائه مشاوره حقوقی و پاسخگوئی به سؤالات حقوقی شهروندان و همچنین کارکنان و پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات اداره کل حقوقی در این زمینه بوده که بطور میانگین در سال حدود 1200 الی 1500 سوال مطرح که پاسخ آن به صورت حضوری ، تلفنی یا فاکس ارائه شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: