جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 6 دی 1392     
نمایندگان مجلس هرچه سریع تر قانون معافیت 5ساله از معاینه فنی را اصلاح کنند

به گزارش گروه معاینه فنی شهرداری نیوز ،رحمت الله حافظی در بازدید از مرکز مکانیزه معاینه فنی بیهقی با اشاره به اینکه زمان، زمان اهمیت دادن به سلامت انسان ها است، گفت: امروز دوره ساخت سخت افزاری شهر تمام شده و باید انسان محوری را در دستور کار قرار داد. امروز سلامت مردم است که باید در اولویت اقدامات ما باشد.

وی با اشاره به تردد خودروهای تک سرنشین و موتور سیکلت ها افزود: بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروهای تک سرنشین است که با توجه به عدم خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل باید گفت سلامت شهروندان بیش از پیش مورد تهدید است. تردد موتور سیکلت ها نیز عامل دیگری در تشدید وضعیت آلودگی زیست محیطی است.

حافظی تصریح کرد : باید هر چه زودتر موتور سیکلت های برقی وارد چرخه حمل و نقل شهر تهران شوند که این امر سبب خواهد شد آلودگی های زیست محیطی نظیر آلودگی هوا و صوت و نیز بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش یابد.

رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع معاینه فنی خودروها پرداخت و ابراز کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس به جای اتخاذ تصمیماتی که در راستای حمایت از جان و سلامت شهروندان باشد تصمیمی درخصوص افزایش سن معاینه فنی خودروهای نو گرفتند که تهدید کننده سلامت مردم است.

وی ادامه داد : به واقع علت اتخاذ چنین تصمیمی همچنان بر ما پوشیده است ؛اگر نمایندگان ایراد کارشناسی به معاینه فنی داشتند چرا از وزارت کشور یا شهر داری ها بازخواست نکردند، اگر ایراد به استاندارد معاینه فنی داشتند چرا باز تعریف استاندارد نکردند اگر تعداد مراکز کافی نیست چرا برنامه و راهبرد ارائه ندادند؟! این در حالی است که نمایندگان مجلس تنها صورت مسئله را پاک کردند.

بنابراین نمایندگان مجلس نهم باید قبل از هر اقدامی اصلاح این قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

حافظی همچنین افزود: امروز معضل آلودگی هوا تا بدان جا پیش رفته که حتی موجب وارد آمدن آسیب به ساختمان ها و پایه پل ها شده است که این امر خود یکی از عوامل تهدیده کننده سلامت شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت : در روزهای آلوده آمار متوفیان بهشت زهرا که روزانه 160 نفر است به میزان 20 تا 22 نفر افزایش می یابد در چنین شرایطی اصلاح قوانینی نظیر معافیت خودروهای نو از معاینه فنی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد : فرهنگ سازی عمومی و اینکه شهروندان نسبت به استفاده از خودروهای غیر استناندارد کراهت داشته باشند هم می تواند مثمر ثمر باشد. اختصاص بودجه برای خروج خودروهای فرسوده نیز یکی دیگر از راهکار های موجود است.
حافظی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا مایل هستید خودروی خدمتی خود را برای معاینه فنی بیاورید گفت: این وظیفه من و هر شهروند دیگر است اما وضعیت خودروها ما به گونه ای است که شاید خودروهای نو تحویل داده شده به ما از تست های معاینه فنی رد شوند. با این وضع خودروها کاهش معافیت معاینه فنی باید هر چه زودتر شکل گیرد.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: