جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
آماده سازی پایتخت از نظر سخت افزاری برای اجرای طرح LEZ به پایان رسید

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در رابطه با نحوه پیشبرد اهداف پیش بینی شده در جهت ارتقای تجهیزات هوشمند تهران عنوان کرد: با توجه به ابلاغ مصوبه 5 ساله تجهیز پایتخت به کنترل هوشمند ترافیکی و برنامه های پیرامون آن، پیش روی و اجرای طرح ها روند رضایت بخشی را طی نموده است.

وزیری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با بیان اینکه در پاره ای از موارد به لحاظ حجم عملیاتی از برنامه های پیش بینی شده چند قدم جلوتر هستیم، اظهار داشت: به طور کلی با در نظر گرفتن ظرفیت بالای شهر تهران به عنوان پایتخت، برای تجهیز به امکانات در بخش های مختلف، نمی توان به عملیاتی شدن طرح های اینچنینی بسنده کرد.

وی افزود: نحوه عملکرد شرکت کنترل ترافیک وابسته به مصوبات شورای شهر و دیگر مراجع ذیصلاح است و موضوع مورد توجه در این زمینه تخصیص اعتبار برای پیش روی عملیات اجرایی طرح ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران به 2 یا 3 برابر تجهیزات فعلی نیازمند است، اذعان داشت: در حوزه های مختلف ترافیکی از جمله مسائل زیر ساختی، نظارت تصویری و دوربین های ثبت تخلف که انواع مختلفی دارند ابزاری برای کنترل مکانیزه ترافیک شهری به شمار می روند که شهر تهران همچنان ظرفیت های قابل توجهی برای افزایش تجهیزات و ارتقای سطح نظارت هوشمند دارد.

وی افزود: در این میان آنچه که مسلم است پیش روی طرح ها و برنامه های پیش بینی شده در مصوبه 5 ساله و روند موفقیت آمیز اجرای یکایک آن ها است.

وی همچنین در خصوص اجرایی شدن طرح lez عنوان کرد: در اجرای این طرح تجهیز معابر مختلف به امکانات سخت افزاری ثبت تخلف به شرکت کنترل ترافیک واگذار شده است که در حال حاضر آمادگی لازم را در محدوده های مورد نظر ایجاد کرده ایم.

وی در خصوص هزینه های صورت گرفته برای ایجاد بستر مناسب اجرای طرح lez خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات هوشمند ترافیکی یک منظوره نیستند و کاربرد های متفاوتی دارند و در بخش های مختلف می توانند اطلاعات مورد نیاز را تامین کنند به واقع نمی توان هزینه نصب تجهیزات هوشمند و آماده سازی زیرساخت های آن را تنها به یک طرح و یک عملیات کنترل و نظارت نسبت داد.

وزیری در خصوص برنامه های در دست اقدام شرکت کنترل ترافیک تهران عنوان کرد: توسعه برنامه های در حال اجرا و ارتقای کیفیت خدمات همواره سرلوحه اقدامات ما بوده است و در این راستا تحقق مدیریت بزرگراهی از جمله برنامه هایی است که در سال جاری پیگیری می شود.

وی افزود: بر اساس این برنامه دوربین های نظارت تصویری با مشاهده حجم سنگین ترافیک در بزرگراه ها به طور مستقیم اطلاعات مورد نظر را به تابلوهای هوشمند بزرگراهی منتقل می کنند تا افراد علاوه بر آگاهی از وضعیت ترافیک ادامه مسیر، در صورت تمایل امکان انتخاب مسیر جایگزین را داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: